welke accu voor zwever

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door ruud nooiakker, 27 mrt 2019.

  1. ruud nooiakker

    ruud nooiakker

    Lid geworden:
    27 mrt 2019
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nijmegen
    Hallo,

    ik ben net nieuw in de modelbouwwereld en heb een oude zwever op weten te knappen. de zwever heeft 4 servo's en een ontvanger en ik vroeg me nu af wat voor een soort accu ik hier het beste in kan doen.

    groet,

    Ruud
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Je bent op zoek naar een ontvanger accu.
    Het simpelst is een houder voor 4 batterijen, de ontvanger heeft tussen 4,8 en 6 volt nodig.
    Er zijn ontvanger pakketjes te koop die die 4,8 volt leveren.
    Dat zijn Ni-Mh accu's.
    Een andere mogelijkheid is een accu met een hogere spanning en tussen accu en ontvanger zet je dan een zogenaamd BEC systeem.
    Die brengt de spanning van bijvoorbeeld 7,4 Volt terug naar ongeveer 5 volt.
    Allemaal te koop in de modelbouwwinkel.
    Ik denk de dichtstbijzijnde is https://www.hobmamodelbouw.nl/ in Elst

    GJ
     
  3. ruud nooiakker

    ruud nooiakker

    Lid geworden:
    27 mrt 2019
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nijmegen
    Bedankt! Ik ga dan voor de 4 batterijen. Hoelang zal dat ongeveer kunnen vliegen?
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Gebruik nooit een batterijhouder waar losse batterijen in worden geplaatst. Er komt een moment dat die veertjes geen contact maken. Daarom altijd een gesoldeerd accupakket gebruiken. Nooit gewone batterijen gebruiken, maar altijd oplaadbare.