Welke accu's voor een Traxxas E-revo

Hoi mensen,

even een vraagje over de e-revo. De kan dus op 16.8V, dus met 2x 7-cel accu's. Is dit verstandig of kan men beter 2x 6-cel accu's erin doen. Ik vraag het even namens mijn broertje (30 jaar oud), hopelijk kan iemand hem helpen. Ik kon eerlijk gezegd weinig 7-cel accu's vinden. Alvast bedankt.

M.v.g. Marc

Alleen zijn ze ontzettend duur, ik zou voor een paar Rocketpacks 8.4V gaan kijken, of iets degelijks, maar niet zon ontzettend dure accus...

Ik zou wel 2 x 7 cellen gebruiken ja, veel meer plezier!

Ga voor lipo's, bij PKracing hebben ze voor 60 euro (ofzo) lipo's. 5000mah en mijn e-maxx gaat als een dolle op die batterijen!

Ga voor lipo's, bij PKracing hebben ze voor 60 euro (ofzo) lipo's. 5000mah en mijn e-maxx gaat als een dolle op die batterijen!

In de toekomst komen er wel lipo's onder geloof ik, echter eerst eens rustig kennis maken met de auto en wat ervaring op doen.

Ik weet niet of ik reclame mag maken, dus doe het maar niet....We hebben LRP 4200 8.4V besteld a 49,95 euro p/s

Er werd vertelt dat dit kwalitatief zeer goede accu's zijn, time will tell maar heb er vertrouwen in.

Groet, Marc

lipo in traxxas cars

dag heren ,ik rijd een stampede vxl van traxxas , een monster met een lipo 5000 mah , 7,4 stndaard vertandng en vliegt zo naar de 70 ongeveer, veer hem wel goed af anders stuitert ie nogal, en een sterke wheelie bar is ook niet meer weg te denken, alu is de oplossing rest gaat allemaal verrot.

met Standaard velinineon brushless set tot 3s te voeren , is voorlopig voldoende.:mad:

De nwe E revo Brushless edition 2008/2009 is besteld bij RC planet, nu afwachten en .....sparen!:cool::sad:

Niet passende Lipo's E-revo

:confused:

Ik heb inmiddels 2 pakketten lipo's 11.4 V 5000 mah (Kokam) binnen voor de E- Revo maar wat blijkt deze zijn te hoog?:confused:
Het is soft case heeft iemand ze ooit open / pas gemaakt?
Volgens de beschrijving moet het passen?:confused:

Ik heb inmiddels 2 pakketten lipo's 11.4 V 5000 mah (Kokam) binnen voor de E- Revo maar wat blijkt deze zijn te hoog?:confused:
Het is soft case heeft iemand ze ooit open / pas gemaakt?
Volgens de beschrijving moet het passen?:confused:

2 3s (11.1Volt) accus geven samen een te hoge spanning voor de normale E-Revo regelaar! (die kan 'maar' 16.8V aan voor zover ik weet, geen 22.2Volt)
De cellen in een Lipo liggen al direct op elkaar, dus ik denk neit dat je de accu platter kunt maken. ik ben bang dat je die Lipo's beter terug kunt brengen naar de winkel als ze er niet in passen. (wel vreemd, dat ze volgens de beschrijving wel zouden moeten passen.. )

Je kan denk ik nog wat ruimte winnen als je het veertje wat aan de bovenkant van het batterij compartiment zit eruit haalt

ik heb 2 lipo's van 11,1 V ne 5000mah maar die zijn te hoog...
de lipo is 35mm hoog en de bak is 29mm hoog dus moet er ongeveer 6 mm van af.
weten jullie mischien een op lossng hier voor..

2 3s (11.1Volt) accus geven samen een te hoge spanning voor de normale E-Revo regelaar! (die kan 'maar' 16.8V aan voor zover ik weet, geen 22.2Volt)
De cellen in een Lipo liggen al direct op elkaar, dus ik denk neit dat je de accu platter kunt maken. ik ben bang dat je die Lipo's beter terug kunt brengen naar de winkel als ze er niet in passen. (wel vreemd, dat ze volgens de beschrijving wel zouden moeten passen.. )

Het is de E-Revo brushless met een mamba monster regelaar volgens het boekje geen probleem?:(

Back