Welke afplaktape en hoe te plakken binnen in een body?

• Topicstarter Topicstarter Roy_Cabrio
  • Startdatum Startdatum
R

Roy_Cabrio

Guest
Ik wil weer een lexaankap gaan spuiten en ik zit met de volgende vragen.

Ik zit zonder stickers dus ik wil de lampen erin maken door ze eerst af te plakken en daarna ledjes erachter te duwen, maar heeft er iemand een voorbeeld van hoe dit uitziet? Als de verlichting uit is zie je dus gewoon 2 niet gespoten stukjes voor en achter.

Ik heb ook geen afplakstikkers en nu moet ik dus met tape gaan afplakken. Welke (praxis of gamma) tape kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik had de vorige keer al extra geen gewone afplaktape genomen want ik wist dat die verf doorliet maar zelfs de platic tape die ik gebruikte liet verf door :S
Nu heb ik nog wel andere tape, maar die laat weer lijmresten achter :(

En ik wil wellicht wat gaas voor de fun achter de grille duwen. Kan ik gewoon met een lijmpistool het gaas vanuit binnen op het gespoten gedeelte lijmen of tast dit de lak aan?

Alvast bedankt voor de tips

Als eerste het gaas plakken:

dit kun je er gewoon opplakken met lijmpistool. Beter is denk ik nog met seconde lijm. Want ik weet niet of de lijm te heet is uit zo;n pistool.

Over stukjes doorzichtig laten:

Ik heb dit ook gedaan bij mijn nieuwe kap. Als er stickers voor de lampen bij zitten. Moet je die er gewoon opplakken. En het middelste eruit snijden. Hier zijn wat foto's:

1.JPG

2.JPG

Kijk goed naar de koplampen... Ik heb voor het spuiten dat deel gewoon mee afgeplakt en na het spuiten aan de buitenkant de stickers voor de "nep" lampen erop gedaan. toen het middelste eruit gesneden en de randjes wel laten zitten. (anders werd het wel héel kaal)

En over goede tape: Je kan het beste echte afplaktape van de modelbouwwinkel halen. Met die papierentape heb je toch wat kans dat er wat onder loopt....

Snap je het? Heb ik het hiermee voldoende uitgelegt.. :roll:

Vandaag ff zwarte lak gehaald en afplaktape....was gewoon bij de modelbouwzaak voor 3 euri per rolletje, sja dan ga ik niet moeilijk doen.

Lampenstickers heb ik helemaal niet, dus moet maar kijken hoe het gaat worden....zal wel los lopen, het is zwart en de wagen ziet er straks van binnen ook zwart uit, dus ik denk niet dat je veel kleurverschil gaat zien.

Roy

ik heb mijn ramen afgeplakt met een of andere kaft tape ofzow. is wit, laat geen verf door, sluit goed af, flexibel, makkelijk te verwijderen en laat geen lijmresten achter. ideaal lijkt mij

mvg mathijs

Het gaas voor de voorbumper kan je niet zomaar met lijm uit een lijmpistool plakken (dit zal nl. te warm zijn en door de verf komen). Secondelijm zou ik ook niet gebruiken aangezien dit ook door de lak heen kan bijten. Hetgene dat ik altijd doe is het volgende.

DSC02226.jpg

Je maakt eerst met een dremel of mesje een gat in de bumper waar je het gaas wilt hebben. Voor het gaas gebruik je dan gewoon muggenhor (ook bij de bouwhandel te krijgen). Als je van de body nog een rest stukje lexan over hebt kun je dit gebruiken anders kun je ook bij de bouwhandel een stukje plastic van 1 of 1,5 mm meenemen, neem dan ook gelijk dubbelzijdig tape mee van ongeveer 3 á 4 mm dik en 1cm breed. Het stukje plastic knip je netjes op maat en laat deze dan aan alle kanten ongeveer 1cm langer dan het gat is. Het plastic spuit je daarna in een kleur (het beste is gewoon zwart). Het muggenhor is al grijs van zichzelf, maar je kan hem ook zilver of chroom spuiten (ik heb chroom, zie foto). Het hor plak je daarna voorzichtig aan de rand vast op het stukje plastic (dit kan wel gewoon met secondelijm). Het dubbelzijdig tape plak je aan de binnenkant van de body om het gat heen. Als het tape erop zit kun je even het stukje plastic met het hor erop er voorzichtig bij houden om te kijken of het allemaal past. Laar daarna voorzichtig wat druppeltjes lijm op het plaggedeelte van het tape vallen en druk het stukje plastic met hor vast op het tape en houd het even goed aangedrukt.

Als het goed is krijg je dan hetzelfde resultaat als op de foto`s

DSC01982.jpg

als afplak tape tape koop het beste gewoon van tamiya bij je lhs ;) dan weet je zeker dat het goed zit ..

wat je ook kan proberen is fasmask van faskolor. dit werk in pricipe hetzelfde als tape, maar je weet zeker dat je geen lijmresten achterlaat 8)

Tja, ik zweer bij Tamiya tape voor de randen, de grote oppervlakken doe ik dan gewoon met normale afplaktape.
Wat je ook kunt proberen, maar dan moet je wel een vaste hand hebben, is de ramen te groot afplakken met normale afplaktape, dit heel goed aandrukken. Van de buitenkant kun je zien of dit het geval is, en daarna de contouren van de ramen met een heel scherp hobbymesje uitsnijden. Je krijgt dan een klein kerfje in de kap waardoor de lak niet meer onder de tape kan lopen.

Back