Welke airbrush voor faskolor verf?

Ik gebruik zelf faskolor met een badger 150 airbrush.
Vandaag ging ik samen met een kennis naar de hobbywinkel omdat hij ook wil beginnen met een airbrush. Om gemakkelijk te zijn wilde hij ook een badger 150 en faskolor.
De winkelier vertelde echter dat om faskolor te gebruiken je de airbrush van faskolor moest gebruiken: FASKOLOR F-1 Dual Action Airbrush Set .

Klopt dit? en waarom dan wel?
Of kan je zonder problemen een badger 150 (medium naald) met faskolor verf gebruiken?

Complete onzin !
Als je de verdunning goed doet kan je die verf gewoon spuiten met elke degelijke airbrush gebruiken.

Ook zonder verdunning gaan de meeste Faskolor kleuren door een fijnere airbrush heen. Ik spuit altijd onverdunde Faskolor door de Iwata HPCH (0,3 mm naald). Andere airbrushes zijn dus ook geschikt voor Faskolor behalve de Faskolor F-1 spuit.

Laatst bewerkt:
Ik heb de Faskolor F1 en daarmee is op zich ook prima te spuiten. Maar... Grootste nadeel is dat de verf aangezogen moet worden waardoor de druk veel hoger moet zijn en je heel fijn werk wel kunt vergeten. Een spuit met cupje bovenop heeft dus de voorkeur, merk maakt niet zoveel uit. Bij ons op de club heeft er één zeer goede resultaten behaald met een airbrushpistool van Blackbull.

Back