welke alpha plus motor

Lees ook even de handleiding na m.b.t. het plaatsen en/of verwijderen van een shimring onder de koelkop. Voor het inrijden moet je er 1 bij plaatsen en na het inrijden kan deze weer verwijderd worden. Ik weet alleen even niet uit mijn hoofd of deze shimring er al op zit wanneer de motor nieuw binnen komt, maar dat staat in de handleiding.

Verder de motor tijdens het inrijden bij voorkeur voorverwarmen, dan start hij makkelijker en geeft minder stress aan de drijfstang. Een Alpha heeft een flinke bak klemming dus met de eerste start ben je vaak flink aan het klooien. De .23 is zijn heftigste klemming iets eerder kwijt dan de .21 doordat de bus iets dunner is.

Ik zag dat er nog een headshim er bij zat zal boekje een door lezen of deze geplaats moet worden.
mbt tot het voorverwarmen ,ben ik al aan het knutselen met een 12 volt halogeenlamp 12 volt fan en een oude thermosbeker.

Roger

Is die shim niet voor als ge op 33% nitro rijdt?

Nee er zit een inloop shim bij om wat compressie weg te nemen.
Na het inrijden haal je die eruit en dan is het Danoontje-powerrrrrrrrrrrrrrrr :)

Ik heb trouwens het hele seizoen op 33% gereden zonder de inloopshim (deze heb ik er na het inlopen uitgehaald).

Die ene ring weghalen na het inrijden is zeker een aanrader..

Ik wist niet dat die er zat tot dat Mario dit mij vertelde. Na het verwijderen van die inloop shim had ik een hele andere (positief) motor.. :)

Hij had nog nooit zoveel kracht gehad.

Voor de .23 zou ik de groene in de motor doen. En de grijze op de 2090 uitlaat doen.
Maar je zou ook de 7,5 voor in je motor kunnen gebruiken.

Wat ik niet snap is dat ze jou deze combi verkopen. Aangezien deze uitlaat hoofdzakelijk voor buggy's wordt gebruikt. Voor de truggy is een 2081 of 0801 aan te raden.

Voor de .23 zou ik de groene in de motor doen. En de grijze op de 2090 uitlaat doen.
Maar je zou ook de 7,5 voor in je motor kunnen gebruiken.

Wat ik niet snap is dat ze jou deze combi verkopen. Aangezien deze uitlaat hoofdzakelijk voor buggy's wordt gebruikt. Voor de truggy is een 2081 of 0801 aan te raden.

Als de combi met 2090 uitlaat niet bevalt kan ik nog altijd op zoek gaan naar en 2081.
Maar ik rij alleen maar voor de fun op meetings. Denk niet dat ik het verschil snel zal merken.

Roger

De combo zal je hoogstwaarschijnlijk wel bevallen als recreatief rijder.

En Jawsma mag dan wel de goede combo motor/uitlaat hebben, zoals hij hem afstelt (veel te rijk) zet geraakt dat ding nog niet van zijn plek :P.

Back