Welke anker voor LRP 10.5t stock spec?

Hallo mensen!

Heb pas geleden bij PK in Dordrecht gereden met mijn Tamiya F103.
Schade: Gebroken koolstof achteras, en een gebroken anker (12.3mm magneet) van mijn LRP Stock spec 10.5t motor.:evil:

Heb al een anker geprobeerd uit een 3turns X11 motor, geloof dat het een 14mm is, maar daar zit in vergelijking met de 12.3mm geen enkele snelheid in:(

Moet dus een nieuwe kopen, en heb er eentje op het oog die niet standaard is. Een LRP (#50611) Tuning Rotor Factory Team Sintered (12.5mm)

Mijn vraag is of dit anker dezelfde snelheid geeft als het anker wat standaard in de stock spec zit.
Zou het kunnen zijn, dat het stock spec anker van een ander, lichter materiaal gemaakt is zodat deze sneller loopt?

Waarom niet gewoon een vervanginsrotor nemen dan van de stock-spec? Hij is niet voor niks zwart namelijk. Mocht je ooit een keer aan een wedstrijd meedoen waar een technische keuring is dan wordt je motor afgekeurd met een ander rotor erin.

Gewoon vervangen door een: Spare Rotor StockSpec 12.3mm Sintered # 50613

Joost.

Met Joost eens, maar als dat je niet uit maakt kun je een kleinere rotor pakken (die gaan sneller, maar hebben minder torque).
Groeten Victor

De 12.3mm is al de kleinste voor de X11 motoren van LRP dus ja... Kleiner en sneller is er niet. Daarom lopen die StockSpec motoren ook zo hard...

Joost.

dan zou ik wel eens willen weten wat de tekin motor doet met een 12,3 anker inplaats van een 12,5.

Weet natuurlijk niet of dat ook voor de Tekin geld maar voor de X11 van LRP wel. In theorie zou een dunner rotor sneller moeten lopen dus waarschijnlijk ook wel voor de Tekin. Maar als de Tekin een StockSpec motor is en dus gekeurd is met een 12.5 rotor dan zal hij er voor wedstrijden ook zo in moeten blijven...

Joost.

Laatst bewerkt:
ze hebben een 12,5 en een 12,3
de 12,5 loopt al harder dan een lrp x11 met een 12,3

daarom ben ik benieuwd wat een 12,3 bij een tekin doet.
vooral als je je motor op 24 graden vertimed

Ik denk dat er maar één manier is om erachter te komen, proberen... Er zijn er volgens mij niet veel meer die met een Tekin rijden dus... Hou ons op de hoogte zou ik zeggen...

Joost.

Er waren geen tekin rijders meer volgens mij.
was de 2de die een tekin rs pro had in nederland en 1 van de eerste zo niet de eerste die met een 10,5 reed in nederland.

kreeg het advies uit amerika. die lopen een stuk voor op het brushless gedeelte kwa stock. dus 10,5 13,5 17,5 en 21,5
Snowbirds was 1 grote zege voor Tekin dit jaar in de stock klasse.

Ik wil eigenlijk nog een keer een 12,3 mm stock anker. maarja is nog niet efra gekeurd. de motor is met een 12,5 gekeurd.
kan een aanvraag indienen voor een 12,3 anker.
dan is die ook toegestaan als dat goed gekeurd word.

Ik ga woensdag testen met de tekin met een nog lichtere overbreng verhouding.
reed kwa top bij erce harder dan een 9,5 speedpassion.
en daar hebben we niet echt een lang recht stuk.

De andere motoren zijn ook goed van hun.

Oke, de 12.3mm maakt meer toeren, dat geloof ik wel.
Maar weet iemand of het materiaal van het standaard 12.3mm anker ook lichter/zwakker is, dan een normaal X11 anker.

De 12.5mm heb ik op het oog vanwege de lagere prijs, en het combineren met een andere bestelling.
Het 12.3mm anker zal ik apart tegen een hogere prijs, en met de extra verzendkosten moeten bestellen.
Rij er ook geen wedstrijden mee, heb daarvoor nog andere motoren liggen;)

Nee, die rotor is niet zwakker dan de andere rotors van LRP. Is van hetzelfde materiaal alleen is de magneet iets dunner dan de rest. Logish want er zit iets minder materiaal op hè? Hij is alleen zwart uitgevoerd om technische controles makkelijker te maken tijdens wedstrijden.

Wat is er eigenlijk gebroken aan de rotor? Als de as doormidden is én de motor is in NL (!!!) gekocht dan heb je daar namelijk gewoon garantie op. Heb je hem echter uit habbie babbie land dan heb je pech en heb je geen garantie in NL.

Je kan dus als je er echt voor wilt gaan een dikker rotor insteken maar de prestatie van de motor zal dan minder zijn en zo héél duur zijn die rotoren niet hier in NL lijkt me. De betere modelbouwzaak heeft die voor een paar tientjes zo in huis...

Joost.

Ik wil eigenlijk nog een keer een 12,3 mm stock anker. maarja is nog niet efra gekeurd. de motor is met een 12,5 gekeurd.
kan een aanvraag indienen voor een 12,3 anker.
dan is die ook toegestaan als dat goed gekeurd word.

Volgens mij kan je als rijder geen aanvraag doen, maar uitsluitend de fabrikanten. Daarnaast wordt een lijst per seizoen opgesteld en wordt je dus op zijn vroegst volgend seizoen toegelaten met een 12.3 anker...

Volgens mij kan je als rijder geen aanvraag doen, maar uitsluitend de fabrikanten. Daarnaast wordt een lijst per seizoen opgesteld en wordt je dus op zijn vroegst volgend seizoen toegelaten met een 12.3 anker...

Motors shown on this list are known to comply with EFRA 2009 Rules for Brushless 'Spec.' 10.5T Motors.

This list is for reference only and should not be considered to be comprehensive. Products from other manufacturers may also comply with EFRA rules. Before using a motor not on this list, please bear in mind it is the competitors responsibility to ensure that any motor used complies with EFRA rules. It may be necessary to dismantle any unknown motor to check its legality, which is known to be a destructive process for most Brushless motors. Samples may be submitted for checking by EFRA officials before the event. If found to comply with the rules then they will be added to this list.
Note: These motors differ from Brushless 'Modified' motors.

Wat ik hier uit op maak is dat je het dus ookk zelf kunt doen en het als die goedgekeurd word je er mee mag rijden.

Nu zoek ik alleen het stukje dat je niet je motor mag vertimen. kan het namelijk nergens vinden dat je vertime bare motoren niet mag vertimen tijdens een wedstreid.
Dus als iemand die regels heeft zou ik die graag willen hebben.

Ik zou met je vragen even naar Frans Heinsbroek gaan. Die is aardig los op de EFRA regelementen over wat wel en wat niet mag en kan...

Joost.

Wat is er eigenlijk gebroken aan de rotor? Als de as doormidden is én de motor is in NL (!!!) gekocht dan heb je daar namelijk gewoon garantie op. Heb je hem echter uit habbie babbie land dan heb je pech en heb je geen garantie in NL.
Joost.

Omdat ik met het achterwiel tegen een houten afzetting reed, brak de koolstof achteras van mijn F1 af.
Het gedeelte wat buiten de motor uitsteekt, brak er met motortandwiel en al vanaf.
Ik heb de motor via ebay gekocht. Geen garantie dus, maar dat verwacht ik ook niet met zo'n klap!

Ehh... Als de motor in NL was gekocht maakte de klap niet uit. Dan was het gewoon garantie geweest maar dat is nu niet aan de orde. Dan moet je idd kijken naar een vervanger alleen blijf ik erbij dat je er beter hetzelfde rotor in kan zetten. Is het voor jou een kwestie van dat je een ander rotor goedkoper kan krijgen dan houd natuurlijk niemand je tegen om dit te doen alleen onthou wel dat de 10.5 SS met het 12,3 rotor het beste loopt...

Joost.

Back