Welke auto is beter ?

• Topicstarter Topicstarter KDV
  • Startdatum Startdatum
Hoe vaak moet er tegen jou gezegd worden dat je beter geen HBX kunt kopen?

Hobbytrade is de site waar je dat kinderspul koopt, o.a HBX.

Voor zover ik kan zien gaat het om exact dezelde auto (geproduceerd door Haiboxing in China, maar verkocht onder een andere naam) en is dit weer een kopie van de Tamiya TL-01B.
Volgende keer graag zelf even zoeken, want zo moeilijk is het niet om deze info te vinden. Hoef je ook niet nog meer topics te starten over dit onderwerp.

Laatst bewerkt:
Ja, dus?

1:10 Scale Electric 4WD HBX BONZER RTR
Characteristics:
1:10 Scale Electric Powered 4WD R/C Monster Truck
Factory Assembled - READY TO RUN
Chassis: ABS Plastic Monocoque
Drive Type: Shaft Driven
Drive: Full Time 4 Wheel Drive
Motor: Type-550 w/Heat Sink
Electronic Speed Control
Shocks: Four (4) Plastic Bodied Friction with Coil over Springs
Radio: Full Function AM 2-Ch Pistol Grip Transmitter
Gearbox: Sealed with Bever Gear Differential
Body: Fully Trimmed and Painted Body with Decals Applied
Battery: 7.2V 1800mAh Ni-CD 6-Cell with Standard Connector
Charger: AC Wall 3Pin UK
Steering: Bell-crank Type
Steering Tie Rods: Adjustable
Wheels: One Piece Plastic, Chrome Finish
Available Frequencies: 27mhz (6 Different Channels)
Operating range: 100M
Speed: 30-40mph

als je een leuke monstertruck wilt spaar je beter ff door voor een tamiya lunchbox of een midnight pumpkin of je spaart nog langer door en haalt een traxxas stampede of een traxxas e-maxx;)

hey

Ik zou door sparen voor een slash! Dan heb je waar voor je geld, Niet kapot te krijgen en ik vrees dat dat bij die bonzer anders is!

gr bryan

hey

Ik zou door sparen voor een slash! Dan heb je waar voor je geld, Niet kapot te krijgen en ik vrees dat dat bij die bonzer anders is!

gr bryan

slash is idd niet kapot te krijgen maar ik denk dat deze persoon op zoek is naar een monstertruck, en een slash is zeker geen monstertruck dus daarom raadde ik hem al een stampede aan.

traxxas is gewoon een goed merk hbx is amper een merk er werken niet eens mensen maar alleen slechte kopieermachines.

om zo een chinees merk te halen is wel goedkoper want je betaald ze om hun ogen open te houden en ik heb er nog nooit een gezien met ze ogen helemaal open, in tegenstelling tot de amerikanen die volgepropt zitten met redbull en monster energy ;)

grtz mick

Maakt toch niet uit? 2wd is ook leuk, en ik weet zeker dat een stampede ook niet kapot te krijgen is

mvg Bram

tenzij je er ook mee wilt crawlen of onroad driften kan je net zo goed 2wd nemen,
2wd rijdt leuker omdat het meer een uitdaging is dan 4wd en wheelies, sprongen en backflips zullen ook beter gaan dan met 4wd.

over het alggemeen trekt 2wd sneller op omdat de kracht van de motor maar door 1 wordt gedeeld ipv door 2 dus bijna dubbele kracht:shock:

maar ja het is en blijft je eigen beslissing;)

grtz mick

tenzij je er ook mee wilt crawlen of onroad driften kan je net zo goed 2wd nemen,
2wd rijdt leuker omdat het meer een uitdaging is dan 4wd en wheelies, sprongen en backflips zullen ook beter gaan dan met 4wd.

over het alggemeen trekt 2wd sneller op omdat de kracht van de motor maar door 1 wordt gedeeld ipv door 2 dus bijna dubbele kracht:shock:

grtz mick

4wd trekt sneller op, meer grip, betere verdeling van de kracht.

Driften werkt beter met 4wd,tenminne in onze modelbouw auto's (onroad)

Sprongen kun je beter corrigeren met 4wd, vanwege de meer roterende massa. Hetzelfde geld voor backflips.

Maar goed , met 2wd kan je ook nog prima springen, driften op zand, en veel lol beleven , daar niet van, zie mijn sig. / handtekening.

maar het wordt zowieso een 4wd auto (off road) hebben jullie misschien advies budget 150 euro

grtz mick

toch weer even rechtzetten hier... want buiten de onnoemlijk veel schrijffouten is dit compleet FOUT is wat je zegt...
1. 2wd is niet meer of minder "uitdaging", het is gewoon anders.
2. algemeen is met 1g opv 2 (tenzij je het over gemene algen hebt ofzo :S)
3. 2wd trekt zeker niet sneller op, daar je slechts op 2 van de 4 wielen tractie hebt.
4. kracht van de motor is wat het is. met 4wd heb je meer "mogelijkheden" om die kracht op de weg te brengen, maar 300W blijft 300W. over 2 wielen geeft dat 150W per wiel, bij 4wd geeft dat 75W per wiel. dus...
maar dus je totaal blijft hetzelfde (uitgaande van perfecte overbrenging) en 4wd is (over het algemeen) sneller, controleerbaarder,... (en nog dingen die anderen al herhaald hebben hier).

maar mickietjuh... gelieve in het vervolg je te houden aan dingen die je weet, want foute informatie is erger als geen informatie

ps. ik rijd met offroad 2wd omdat dat "eenvoudiger" is en dus minder kapot kan gaan. bij breken van een voorarm is het "eenvoudiger" te maken daar er enkel stuur op zit, en geen aandrijving... ik rij nogal eens graag iets kapot ;)
mijn xray m18 pro is wel 4wd omdat dat nie kapot te krijgen is en "maar" onroad indoor gebruikt wordt hier (en dat dat leuker drift ;) )

Back