Welke auto type is dit

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Michelv, 6 mrt 2021.

  1. Michelv

    Michelv

    Lid geworden:
    6 mrt 2021
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Utrecht
    [​IMG] Hoi mijn eerste post ik weet het maar voorstelen doe ik dan maar zo kan het nergens vinden.

    Hoi ik ben michel kom uit utrecht en ben 44.

    Jaren geleden wat bigscale autos gehad maar ondek nu dat er wel veel veranders is vele merken en types ondertussen in 20 jaar verder.

    Ik heb een auto gekocht een 4x4 en me laten vertellen dat het een reely is wie weet het voledige type benaming van deze auto ik heb er nooit van gehoord ....
    Het 4x4 systeem werkt helaas niet iets met uitschieten van de drijf as moet ik nog na gaan kijken.. het stuur systeem vind ik ook erg traag lijkt net of er niet genoeg kracht in zit en of er dingen missen hoorde er een 2e servo voor besturing zie wel.een lege ruimte voor een servo?.
    Zoek eigelijk een vergelijkende auto die origeel is of de info hoe alles hoord.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2021
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    De enige die ik ken is de Reely Carbon fighter. Heeft ongeveer een dezelfde opzet met de motor overdwars en de tandwielen aan de zijkant.

    Van de Corbon Fighter weten we dat het van origine een MCD is dus die van jou waarschijnlijk ook:

    https://www.mcdracing.com/
    Wat ik even snel vond: https://www.bigboystoysandhobbies.com/inc/sdetail/1954

    Maar van de Carbon fighter weten we ook dat deze standaard als 2WD komt om de prijs lager te houden. Dat bij jou de 4WD niet werkt kan dus ook komen door het ontbreken van enkele delen en de auto als een 2WD verkocht is.
     
  3. Michelv

    Michelv

    Lid geworden:
    6 mrt 2021
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Utrecht
    Reely carbon fighter ik zie niet veel vergelijkenisen of hij moet verbouwd zijn..kan natuurlijk ook.
    4wiel drive is gewoon aanwezig vermoed dat een onderdeel stuk is.

    Blijf het nog wel vreemd vinden dat er een leeg vak voor een 2e stuurservo is ..zijn er auto,s met deze optie met 2 apparte servo,s een links een servo rechts?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik zeg niet dat de Carbon fighter hetzelfde is maar wel op een beetje hetzelfde is gebaseerd en dat klopt ook want jouw truck en de Carbon figher zijn all 2 origineel van MCD

    De 2e servo stamt no uit de tijd dat servo's niet zo krachtig waren en kon je er 2 parallel laten werken wat overigens ook vandaag de dag met hele krachtige servo's nog steeds een goed plan is.
     

Deel Deze Pagina