J
JeeJee
Guest
De Sint zou voor ons zoontje of voor onze zoontjes een RC-auto willen kopen, en heeft mij raad gevraagd. 
Ik dacht aan een 1:10 buggy van Traxxas, hpi ofzo.
Budget tot ongeveer 150 euro.
Ikzelf ben een leek en ken (nog) niets van dit wereldje...
Kan een 4- en/of een 6-jarige hier al mee overweg?
Een andere mogelijkheid is meer naar het speelgoedsegment te gaan.
Daar viel m'n oog op deze buggy van Carrera (we hebben ook een racebaan van dit merk, en die is toch wel degelijk):
racebaan-winkel.nl - RC Shadow Wolf - 161001
Van die Carrera zouden we er dan 2 kopen, voor elk eentje.
Wat raden jullie me aan?
De Carrera is schaal 1:16 en dus iets kleiner dan een 1:10 model. Is dat misschien zelfs makkelijker?
Ik zag dat Traxxas en dergelijke merken ook 1:16 modellen hebben, die zijn een stuk voordeliger.
Waar moet ik rekening mee houden?
Zit er altijd een controller en batterijen bij?
Soms is zo 'n controller een pistool-achtig ding en soms een bakje met 2 joystickjes. Waarmee kunnen jonge kinderen het best leren rijden?
Het zou leuk zijn als de auto ook over gras kan rijden, verder hebben we buiten klinkers. Vandaar dat ik eerder naar offroad kijk.
Graag jullie advies.
Ik sta open voor andere merken.
Ik heb dit ook al op een ander forum gepost, maar ben benieuwd naar jullie meningen.

Ik dacht aan een 1:10 buggy van Traxxas, hpi ofzo.
Budget tot ongeveer 150 euro.
Ikzelf ben een leek en ken (nog) niets van dit wereldje...
Kan een 4- en/of een 6-jarige hier al mee overweg?
Een andere mogelijkheid is meer naar het speelgoedsegment te gaan.
Daar viel m'n oog op deze buggy van Carrera (we hebben ook een racebaan van dit merk, en die is toch wel degelijk):
racebaan-winkel.nl - RC Shadow Wolf - 161001
Van die Carrera zouden we er dan 2 kopen, voor elk eentje.
Wat raden jullie me aan?
De Carrera is schaal 1:16 en dus iets kleiner dan een 1:10 model. Is dat misschien zelfs makkelijker?
Ik zag dat Traxxas en dergelijke merken ook 1:16 modellen hebben, die zijn een stuk voordeliger.
Waar moet ik rekening mee houden?
Zit er altijd een controller en batterijen bij?
Soms is zo 'n controller een pistool-achtig ding en soms een bakje met 2 joystickjes. Waarmee kunnen jonge kinderen het best leren rijden?
Het zou leuk zijn als de auto ook over gras kan rijden, verder hebben we buiten klinkers. Vandaar dat ik eerder naar offroad kijk.
Graag jullie advies.
Ik sta open voor andere merken.

Ik heb dit ook al op een ander forum gepost, maar ben benieuwd naar jullie meningen.