E
El Penumbra
Guest
Goedemiddag allen,
Enkele weken terug de oude Subaru Impreza weer tot leven gewekt voor mijn zoon. Een oude Tamiya uit 2003 met een gewone zender ipv een stuurwiel versie. En ja, dan slaat het virus weer toe.
Na de laatste weken veel gelezen te hebben op dit leuke forum heb ik vandaag toch besloten om me te registreren en die vraag te stellen die enigszins vergelijkbaar al zo vaak gesteld is. Waarom dan toch nog een keer? Omdat ik een belangrijke beperking even wil laten gaan: het budget.
Mijn vraag:
Ik ben op zoek naar een 'eerste' auto. Mijn voorkeur gaat uit naar een 1/8 (groot ziet er imho gewoon goed uit maar een 1/10 kan zeker ook. Echter, als technisch dikke vette noob zoek ik iets stevigs waar ik makkelijk mee kan beginnen en ervaring mee op kan doen. Budget is dus even geen issue, het gaat mij vooral om een goede en stevige startersauto waarmee ik kan leren. Een auto/merk waarover veel te vinden is op het weeweewee en waarvoor makkelijk onderdelen/upgrades te vinden zijn, is bijna een eis.
Is bijvoorbeeld een 2wd makkelijk om mee te beginnen omdat daar toch wat minder techniek in zit. Losi 22 of een Vaterra Glamis Uno?
Ik woon vlakbij Eindhoven en ben al bij Verspaget binnen gelopen voor wat advies. Het heeft een voorkeur daar, of bij een andere winkel regio helmond/eindhoven te kopen als eerste auto zodat ik ook daar terecht kan voor hulp en advies als nodig.
Het topic over de HPI Trophy heb ik bijna helemaal doorgelezen. Dat is qua looks zeker een auto die me aanspreekt. Daarnaast is het topic bijna een FAQ voor die auto. (al moet ik eerlijk bekennen dat ik als noob bijna schrik om te gaan beginnen door alle termen die me niks zeggen en de verschillen tussen de verschillende soorten olie enz.)
Van Verspaget kreeg ik ook de Trophy aangereikt als goede optie om mee te beginnen, als alternatief de HUNDER TIGER G3. Die is sowieso iets goedkoper en heeft nu als actie 1 goede accu erbij. Dat maakt het prijsverschil toch aanzienlijk met de HPI.
Ik hoor graag alternatieven en tips. Liever geen Traxxas, die spreken me niet aan. Kwaliteit staat voorop voor de keuze maar de looks zijn natuurlijk wel belangrijk. De AXIAL EXO 4WD en veel short course trucks spreken me qua looks zeker ook aan.
Ik woon overigens vlak bij Helmond en ik hoop in de toekomst zeker ook daar op de baan te gaan rijden, maar eerst maar eens wat ervaring opdoen!
Hartelijk dank voor alle reacties.
Enkele weken terug de oude Subaru Impreza weer tot leven gewekt voor mijn zoon. Een oude Tamiya uit 2003 met een gewone zender ipv een stuurwiel versie. En ja, dan slaat het virus weer toe.
Na de laatste weken veel gelezen te hebben op dit leuke forum heb ik vandaag toch besloten om me te registreren en die vraag te stellen die enigszins vergelijkbaar al zo vaak gesteld is. Waarom dan toch nog een keer? Omdat ik een belangrijke beperking even wil laten gaan: het budget.
Mijn vraag:
Ik ben op zoek naar een 'eerste' auto. Mijn voorkeur gaat uit naar een 1/8 (groot ziet er imho gewoon goed uit maar een 1/10 kan zeker ook. Echter, als technisch dikke vette noob zoek ik iets stevigs waar ik makkelijk mee kan beginnen en ervaring mee op kan doen. Budget is dus even geen issue, het gaat mij vooral om een goede en stevige startersauto waarmee ik kan leren. Een auto/merk waarover veel te vinden is op het weeweewee en waarvoor makkelijk onderdelen/upgrades te vinden zijn, is bijna een eis.
Is bijvoorbeeld een 2wd makkelijk om mee te beginnen omdat daar toch wat minder techniek in zit. Losi 22 of een Vaterra Glamis Uno?
Ik woon vlakbij Eindhoven en ben al bij Verspaget binnen gelopen voor wat advies. Het heeft een voorkeur daar, of bij een andere winkel regio helmond/eindhoven te kopen als eerste auto zodat ik ook daar terecht kan voor hulp en advies als nodig.
Het topic over de HPI Trophy heb ik bijna helemaal doorgelezen. Dat is qua looks zeker een auto die me aanspreekt. Daarnaast is het topic bijna een FAQ voor die auto. (al moet ik eerlijk bekennen dat ik als noob bijna schrik om te gaan beginnen door alle termen die me niks zeggen en de verschillen tussen de verschillende soorten olie enz.)
Van Verspaget kreeg ik ook de Trophy aangereikt als goede optie om mee te beginnen, als alternatief de HUNDER TIGER G3. Die is sowieso iets goedkoper en heeft nu als actie 1 goede accu erbij. Dat maakt het prijsverschil toch aanzienlijk met de HPI.
Ik hoor graag alternatieven en tips. Liever geen Traxxas, die spreken me niet aan. Kwaliteit staat voorop voor de keuze maar de looks zijn natuurlijk wel belangrijk. De AXIAL EXO 4WD en veel short course trucks spreken me qua looks zeker ook aan.
Ik woon overigens vlak bij Helmond en ik hoop in de toekomst zeker ook daar op de baan te gaan rijden, maar eerst maar eens wat ervaring opdoen!
Hartelijk dank voor alle reacties.