Goedemiddag. Mijn naam is Martijn ik kom uit Winterswijk. Heb 2 nitro auto,s gekocht. Ben bij 2 rc winkels geweest ze weten niet welke serie de auto's zijn. Waarschijnlijk van het merk Carson. Nu heb ik onderdelen nodig maar zontlser het goede type te weten loop ik vast. Dus stel ik me vraag maar hier. Weet iemand misschien welke auto's dit zijn? Ieder geval bedankt alvast.
Die blauwe is een Carson CR4 De gouden is een Protech, ik denk dat het iets van een tech-12 heet, de motor is niet origineel maar, dat is een Conrad motor. Maakt niet zoveel uit, zowel deze als de originele zijn door Force gefabriceerd. Maar deze 2 zijn heel oud, zo'n 20 jaar.
Ok, dank je. Dat heb je snel gedaan. Ja zijn heel oud maar lopen allebei nog prima. 1tje heeft mijn zoon tegen de stoeprand aan gezeten. Hoop dat ik nog onderdelen kan krijgen. Goude heeft ook een beschadiging waar het asje van het wiel in zit. Zal eens rondzoeken of er nog wat is. Bedankt nogmaals. M.v.g Martijn
Die Carson kan ik weleen manual van vinden voor onderdelen. Die protech vind ik niet, wat met 12 te maken heeft, heeft een aandrijfband ofzo. Dus die ga ik nog even verder nazoeken.
Het is niet omdat je een manual vindt, dat daarom onderdelen nog bestelbaar zijn, maar wel makkelijker om te zoeken. Een hele donor auto op de kop tikken is vaak de beste kans, als je deze tegen komt. Zowel van Protech als Carson zijn (waren) et vaak gerebrande modellen. Als je dus weet onder welke naam ze eventueel nog bestaan hebben, kun je wat breder zoeken. Met wat geluk kun je ook modernere alternatieve onderdelen passend maken, maar dat is helemaal moeilijk zoeken op ebay of dergelijke natuurlijk. Geen vrienden of kennissen met vergelijkbare modellen waar je eens kunt afkijken of zo? Ik heb ook redelijk wat oudere auto's, maa enkel met degene waar ik reserve onderdelen voor heb, rij ik wat ruwer.