Welke Balance connector Apogee accu?

Pasqual

Forum veteraan
Ik heb een Apogee accu gekocht maar nu zie ik dat er toch een andere balance connector opzit als ik had gedacht.

Ik gebruik een Robbe balancer, welke balance adapter kan ik voor deze accu gebruiken? Heb al wel wat kunnen vinden maar vond de informatie niet heel duidelijk. Volgens de informatie zou je een Kokam/graupner adapter kunnen gebruiken met deze accu. Dan moet je de balance connector omdraaien en het lipje van de connector knippen.

Iemand een idee? of iemand die dit kan bevestigen? of een betere oplossing heeft?

2S1000MNSmall.jpg

Dat is een probleem met LiPo's, elke fabrikant gebruikt z'n eigen soort connector voor de balance aansluiting. Van standarisering heeft men nog niet gehoord.
Je kan twee dingen doen:
1. Je maakt een verloopkabeltje zodat je deze accu op jou banlancer aan kunt sluiten.
2. Je kan de connector van de kabel af halen en er één op maken die wel op jou balancer past.
Hoe dan ook je zult het helaas zelf moeten doen :(

Ja dat is idd wel jammer en kwam op de site van onder andere Apogee tegen dat zij de eerste waren. Maar dat niemand hun heeft gevolgd met het gebruik van de zelfde connector.

Maar heb een standaard headertje verbouwd en wat draden aan gesoldeerd en die weer aan 1 van me andere balance adapters gesoldeerd. Nu kan ik de accu wel balance.

Bedankt voor de tip.

Back