Welke banden voor een HPI RS4 3 Evo? :o

• Topicstarter Topicstarter Nua2002
  • Startdatum Startdatum
N

Nua2002

Guest
Hey,

Ik heb gezocht op dit forum om te kijken of er al een topic over was, maar aangezien dat ik ongeveer 5000 resultaten krijg, open ik dit topic maar.

Ik heb op mijn HPI RS4 3 Evo deze banden zitten:
psdunlopband2sj.jpg

Deze zijn nou (bijna) helemaal versleten omdat ik totaal geen grip meer heb op asfalt. Ik wil nou andere banden + velg, met meer grip. Dan denk ik dat ik FOAM Banden moet hebben, toch? Maar er zijn er zoveel te koop. Nou is mijn vraag aan jullie.. Waar kan ik het beste foam banden kopen met veel grip?
Ik hoop dat ik veel informatie krijg..

Angelo

Ligt eraan waar je rijd, op een parkeerplaats of op een circuit.

Op een parkeerplaats enzo zijn je foambandjes zo weg, koop daar gewoon redelijke kwaliteit rubberbandjes voor.
Wat grip aangaat weet ik uit ervaring dat zelfs op een schoon (bijna stofvrij) circuit de grip direct minder is als je buiten de ideale lijn komt waar het iets stoffiger is en waar minder rubber is achter gebleven van al die duizenden rondjes.

Maarja...mijn zoon heeft een Mugen streetspec en die rijd heel soms wat op parkeertplaatsen die vrij schoon zijn en ook daar vliegen de bandensetjes er doorheen...dus wat is wijsheid?

Grt, Ron

hoi
als je voor rubber bandjes gaat.
Denk ik gewoon bij de modelbouw winkel bij jou in de buurt.
Of kijk eens op conrad. Hebben ze ook heel veel bandjes.
Maar ik weet niet of die bij jou op de auto passen.
Conrad is wel 7 euro verzend kosten.
Gewoon voor de fun racen denk ik ook dat je beter rubber bandje kan kopen. ( 2 banjes ongeveer 15 euro)

Nee,
Die Bandjes zijn voor autotjes voor schaal 1/24.
Een hpi rs3 evo is schaal 1/10.
Je zal moeten zoeken naar bandjes voor een 1/10 toerwagen!
Kijk eens op pkracing.nl

Stephane

Radar zei:
Ik heb met foam en rubber gereden met de RS4.
Over het algemeen rijdt foam veel beter.
Alleen op een natte baan had ik meer grip met rubber.

Hier zijn goede en goedkope banden te krijgen:
http://www.storm-discount.com/modules.php?name=twister

Met Twisters:
hpi3resize.jpg

En met rubbers:
M3.JPG

Bedankt voor je reactie.
Voor nat weer wil ik ook rubber gebruiken, maar heb zondag op circuit gereden, en dat was alleen maar rondjes draaien.
Over die foam bandjes bij: http://www.storm-discount.com/modules.php?name=twister
Hoe duur zijn in totaal 4 bandjes? En waar zitten ze? Hoeveel zijn de verzendkosten?

Storm zit in Rotterdam.
Ik heb er wel eens banden gehaald (hier 15km vandaan), maar Storm zit midden in het centrum.
Dan laat ik het liever opsturen...Rotterdam Centrum kan je beter mijden met de auto.
Verzendkosten zijn gewoon normaal...6 euro ofzo.
8 banden kosten 30 euro, bij meerdere banden wordt het goedkoper.
http://www.storm-discount.com/catalog/index.php?cPath=29_71

Dus voor 8 banden betaal ik €30,- en voor 4 banden €20,-?
Dan komen er nog verzendkosten bij, dus ongeveer €36,- of €26,-

Heb ik dat goed of is het anders

hoi
zo als ik kijk kom ik aan 45 euro.
voor 4 banden. Maar daar zit al verzendkosten bij.

Let wel dat er in rubber ook heel veel verschil zit. Je hebt ook rubber banden met extreem veel grip. Voordeel is dat deze wat langer mee gaan en zich niet volzuigen als het wegdek wat nat is. Weet alleen het merk niet meer. Ik heb ze laatst gezien en gevoeld bij mcmodelbouw.nl Anders moet je hun even bellen, die kunnen je het wel vertellen

Back