welke banden???

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Mathijs, 2 jun 2003.

  1. Mathijs

    Mathijs Guest

    Hallo,

    Ik wou graag een nieuw setje banden+velgen aan gaan schaffen, maar omdat deze best duur zijn(voor mij dan) wil ik wel gelijk de goede hebben.
    Daarom een paar vraagies:
    Wat zijn de banden met het meeste grip op asfalt??
    En wat zijn nou precies spons rubber banden??
    Weet iemand dit??

    alvast bedankt,
    mathijs
     
  2. LouD

    LouD Guest

    Voor wat voor schaal auto? Welk merk? offroad? onroad? truck? wat?
     
  3. Mathijs

    Mathijs Guest

    Sorry dat ik dit er niet gelijk bij heb gezet. :oops: :cry:
    De schaal van de auto is 1:10
    En het is voor onroad(asfalt) 8)
    Zijn slicks dan het beste?? :roll:
    Het merk is verschillend, ik geloof dat het chasis van TOPAZ is(failiet) en er zitten spullen op van verschillende merken.(tamiya, carson enz.)

    Alvast bedankt,
    Mathijs
     
  4. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Het ligt er een beetje aan waar je wilt gaan rijden. Als je wedstrijden wilt gaan rijden en je wilt supergrip maar korte levensduur van je banden, dan koop je sponsrubberbanden. Dat zijn banden van een soort stevig schuimrubber, dus geen dicht rubber zoals normale banden. Heel veel grip, maar ze slijten onder je handen vandaan. Gezien je beperkte budget wil je dit volgens mij niet. Slicks (Hpi b15-40 bijvoorbeeld) zijn goed voor circuit en voor redelijk schone stukken asfalt. Hpi maakt verschillende bandjes voor verschillende ondergronden, kijk eens een keer op hun site. Als je gewoon op een parkeerplaats in de buurt rijdt, zou ik in principe een bandje kopen met wat profiel. Maar zelf rijd ik ook wel eens met slicks of een parkeerplaats. De hardheid van je banden kun je vervolgens nog enigszins aanpassen door er hardere of zachtere inserts in te doen.
    Ik hoop dat je een beetje een antwoord hebt nu.
     
  5. Mathijs

    Mathijs Guest

    Oké ik denk dat slicks het beste voor mij zijn(voor schoon asfalt)
    of werkt een bandje met profiel ook wel?? :roll:

    ik hoor het wel,
    mathijs
     
  6. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    profiel band voor asfalt gaat wel maar volgens mij slijt je ze dan onnodig en heb je minder grip
    bij F1 hebben ze slicks dus lijkt me dat je beter slicks kan kopen/maken.
     
  7. Mathijs

    Mathijs Guest

    Oké ik denk dat ik maar slicks ga kopen, bedankt voor de reacties. :lol: :lol:
     
  8. Ik gebruik ook slicks voor op parkeerterreinen en dat gaat perfect... Slijtage valt wel mee... (Ik rij zo beroerd, merk niet eens of ze versleten zijn.. :lol: )

    Maare Mathijs... Die java-spulletjes op je site zijn niet zo vriendelijk.... (Zie hieronder...)

    [​IMG]
     
  9. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Het is volgens mij niet per definitie waar dat profielbandjes sneller slijten dan slicks. Inetgendeel misschien wel, het ligt vooral aan de compound van de band en de insert (net als met formule 1: hoe zachter de compound (de band dus), hoe meer grip, maar hoe meer slijtage). Grip = slijtage. Hpi heeft bandjes gemaakt die speciaal geschikt zijn voor parkeerplaatsen, waar het toch nooit zo schoon is als op circuits. Misschien wel iets duurder. Maar voor de lol kun je best gewoon op slicks rijden op een parkeerplaats hoor.
     
  10. hoorn

    hoorn Guest

    Voor buiten op straat gebruik ik Tamiya semi slicks, de slijtage hiervan valt reuze mee, en doordat er op straat altijd wel wat zand of ander vuil ligt, heb je met semi slicks iets meer grip op de openbare weg.
     
  11. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    zelf gebruik in mousse banden van Ellegi gen ik vind ze heel goed
    geen slippers.....
    mooie grip in de bochten
    nadeel: je auto verlaagd naarmate je banden slijten waardoor je bumper kan gaan slepen jah ik heb het...

    de standaard profielbandjes die op mijn wagen waren waardeloos alleen als het wegdek nat (niet dat ik in de regen rij maar tussen de buien door) vallen ze mee

    moussen banden nemen water op

    greetz nitro :wink:
     
  12. edwin westra

    edwin westra Guest

    take-off CS27 zijn goede banden voor weinig geld!! en je kan ze ook nog kant en klaar gelijmd hebben! dus dat is ideaal..
    EdWiN
     
  13. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik gebruik ook Ellegi banden. Deze heb je in verschillende hardheden te koop. Het is niet waar dat ze onder je ogen wegslijten! Dat is alleen op het circuit zo, dan gaat het inderdaad erg hard. Als je gewoon op een industrieterrein rijdt o.i.d. doe je er heel lang mee. Ik doe er langer mee dan rubberbanden...

    shift-on-the-fly
     
  14. he,

    Ik gebruik ook schuim banden, maar op de straat schlijten ze minder. dan op het circuit. Maar dat is bij een mijn Protech zo. Maar nu heb ik een Picco Integra. En daar bij is de schlijtage even op de Parkeerplaats als op het circuit. Maar bij een Protech heb je helemaal geen grip op een circuit met de schuimbanden. Dat is toch raar want ze horen juist meer grip te geven. Maar op de straat hebben ze juist veel grip.


    Mister Funnybones
     
  15. hilbren

    hilbren Guest

    ik heb nu t2m banden gekocht met fel gele velgen voor foto's:
    http://www.gdesigns.nl/hpi/gallery.php?action=onefoto&id=6
     
  16. ik heb zelf de super radial tyre pro compound en ik rij er nu al een 4 maanden elke dag mee op asfalt en ze hebben nog goeie grip ook:D


    ronnie
     
  17. hilbren

    hilbren Guest

    wat is het merk?
    foto?
    waar tekoop?
     
  18. Guest

    Guest Guest

    Ik rij met deze banden hieronder en ik vind dat ze helemaal geen grip hebben.
    [​IMG]
     
  19. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente

Deel Deze Pagina