Welke batterijen + (snel)lader moet ik hebben ??

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door JoriZZZ, 14 apr 2003.

  1. JoriZZZ

    JoriZZZ Guest

    Ik heb een Tamiya TL-01 elektro bestuurbare auto versie MB CLK ''AMG''.
    Ik ben met mijn bestuurbare auto naar een zaak hier in Utrecht geweest (Vasco) met mijn auto om een andere motor te kopen voor in mijn auto (de standaard bijgeleverde was te traag :)).

    Dit werkt allemaal prima alleen er is één probleem: de batterij gaat enorm snel leeg vanwege die nieuwe snellere motor... :(
    Nu wil ik een accu hebben die langer meegaat maar die toch voor de nodige power zorgt, ook moet hij snel op te laden zijn d.m.v. een snellader (en welke snellader moet ik dan gebruiken)...

    :arrow: Het zijn een hoop vragen, ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden :wink:
     
  2. ben

    ben Guest

    zijn niet de gemakkelijkste vragen
    want als je een zeer goede accu koopt bijvoorbeeld 3300 mah dan heb je ook een goede lader nodig
    mar wat voor regelaar heb je op de auto zitten
    heb je namelijk de mechanische er nog op zitten dan moet je er letten dat je de aandrijfassen niet kapot rijd
    met een snelle motor en de standaard regelaar gaan namelijk de aandrijf assen snel stuk omdat je namelijk met het remmen wordt de stroom tegengesteld op de motor zet en door de sterke motor draaien de aandrijfassen stuk
    let daar goed op !!!!
    hou er rekening mee dat als je een sterke motor monteerd dat je meer belasting op je tandwielen zet en die moet je wel lageren met goede lagers
    ik heb al aardig wat ervaring met de TL01 heb er mee geracet en mijn dochter rijd er nu wedstrijden mee (tamiya)
    heb je vragen dan hoor ik het wel
     

Deel Deze Pagina