welke beginner EDF jet??

Hoi allemaal,

Ik zou graag een EDF Jet willen kopen maar ik weet niet zeker welke wel handig zijn voor beginners....:wink:

Ik heb niet veel vlieg ervaring maar ik kan een Cessnatje (4ch) in de lucht houden. en er dan nog "veilig" mee landen

Ik heb een beetje gezocht en vond deze soort straaljagers: F18, F4, F35, F22, Su-27 Enz...
Hier wat links waar ik heb gekeken
BananaHobby - Radio Controlled RC Airplanes, Helicopters, Boats, Tanks, Cars & Trucks
NitroPlanes.com - Online Shopping for Electric RC Airplanes & Nitro Gas Planes plus RC Helicopters & Aerial Upgrades
NIEUWE RC STRAALJAGERS : Nitro-RC, De goedkoopste online RC modellen
En Nitro Radiografische Auto's, Bestuurbare Modellen, Radiografische Helicopters

En ohja liever niet boven de 180 Euro

bij voorbaat dank.

Groet,
~Rcer.

Onder de 180 euro lukt met gemak.
Alleen zou ik echt niet met een jet beginnen.

Een suffe trainer hoeft nu ook niet perse, maar zon jet is best heftig.
Kijk, als je wil beginnen met electro, eens naar de supercub van multiplex.
Van EPP schuim dus kan beetje stuiteren, het is een bovendekker dus lekker stabiel,
en verder volop leuke dingetjes waardoor je niet te snel raakt uitgekeken op je eerste model.
Flaps om te remmen/stijgen, drijver optie, en veel accu ruimte om lang te kunnen vliegen.

@Mark bedankt voor je reactie
maar wat zit er dan tussen in:-) een Funjet??Parkflyer:O?

@sven Ok ik zal er naar kijken en zal het overwegen:-) ik reageer later nog

Nogmaals Bedankt voor de moeite:-)

EDIT 1:

sven ik heb gezocht naar de supercub maar ik kan niks vinden :eek::eek:
wel is er een Funcub en een Easycub...(kan je me anders een link geven?)

Laatst bewerkt:
Oh wat dom van me, Supercub is de echte naam, maar multiplex noemt hun modelversie inderdaad een Fun Cub.

2970_0.jpg

Vrij gemoedelijk kistje met lekkere dikke bandjes (bush wheels) zodat het landen wat vergevings gezinder is.
Ze kunnen natuurlijk ook kleiner als je zoiets lelijk vind, ik vind het zelf wel bijzonder. ;)
Ze horen ook echt zo dik te zijn, kijk hier maar eens naar de echte Super Cub:

Ook een best forse maat van 1.4mtr zodat je je kunt laten zien op een club als je dat wil.
Flaps zitten er ook al in, daarmee land en stijgt het kistje een stuk rustiger.
En natuurlijk van multiplex EPP schuim, dat zich bij mij en vele anderen al bewezen heeft.

Later (moet je wel durven) kun je er een paar mooie pontons onder doen om lekker op et water te gaan klooien.

Aankleden is redelijk goedkoop te doen met spul van hobbyking.com maar dan is geduld wel een vereiste. ;)
Als je daar besteld is het geheid goedkoper dan hier, maar de kans dat et 2 weken duurd voor je het hebt is groot.

Het kistje zelf is overigens leeg rond de 90 euro te koop.

Ik weet het, zon Fun Cub is heel wat anders dan een strakke jet,
maar de kans dat het met zon jetje na de eerste paar meters al sneeuwt is eigenlijk best groot.
Dan heb je meteen geen zin meer in model vliegtuigen en dat is dood zonde. ;)
Met de fun cub kun je trouwens ook best nog lekker acrobatisch vliegen hoor,
maar bewaar dat liever voor later.

Ik weet niet of je dicht bij Roosendaal woont,
maar je mag het bij ons op de club best wel een keertje proberen aan de les kabel.
En laat het hier anders maar horen als je vragen hebt of hulp wilt, we helpen je graag.

Succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt;-)

Hoi,
sven

Eerlijk gezegd vind ik de FunCub lelijk:eek:
zijn er ook andere modellen dan de FunCub om "op dat niveau" te oefenen?? (die er iets strakker uit zien;) )

En Roosendaal... mmhm ik woon Hilversum dus het is wel een eindje weg

-Rcer

ps.

ik ben eigenlijk geen 20, maar "bijna" 15...;-) maar vind het vliegen zo leuk:-)

Heheh mja die cubs moet maar net je smaak zijn. ;)

Ik wou dat multiplex nogsteeds de spacescooters maakte,
die zijn net tussen jet en trainer in, en vliegen ook erg mak.. als je dat wil!

Hier is die van mij:
spacescooter-02-25.jpg

Dit was mijn 2e model, zon 5 jaar geleden.
Ik heb er zelfs een vriend mee leren vliegen.
Misschien als je nog goed zoekt dat er nog een winkel is die hem nog heeft liggen.
Ze zijn vorig jaar pas uit de productie gegaan geloof ik.

En je kunt niet vroeg genoeg beginnen zeg ik altijd maar, maar kijk wel een beetje uit met dit spul.
Even leren vliegen op et speelveldje in de buurt zou ik niet aanraden.
Kijk liefst of er even iemand mee kan gaan voor je eerste vlucht, zon ding verrast je namenlijk best snel. ;)

sorry?

Ron..... sorry maar ik begrijp niet wat ik met deze informatie moet;P? moet ik kijken welke RC. Club in de buurt zit????

Volgens mij is dat dan Huizen maar dat is nog 30Minuten met de auto (die ik niet heb als 15 jarige;o)

Huizen is niet een echte optie, kom je eerder net over de brug uit bij Gooi en Eemland of Almere.

Waar vlieg je nu dan af en toe? op de hei?

Dat zowiezo maar 9 van de 10 keer is lid worden en leren vliegen met een instructeur goedkoper dan 1 of meerdere model(len) crashen ;-)

Als je dat niet kan betalen dan kan je vliegtuigen ook niet betalen... Of ligt het lid-geld zoveel hoger als in België. Je hebt er je geld uit vanaf je tweede toestel.

Grtz Matanza

Back