B
bram1
Guest
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum zou mij even voorstellen. Ik ben Bram, 20 jaar oud en woon in Nijmegen. Ik heb vroeger weleens een zweefkistje bestuurd toen ik jaar of 12 was. Daarna een hele tijd niks gedaan en toen weer begonnen met een 2de hands robbe porter waarmee ik al aardig wat vluchten heb gemaakt. Ik wil toch meer de stuntvlieg kant op en zodoende heb ik vorige week een seagull edge 540 met een spanwijdte van 197cm aangeschaft bij hobby-in.Hieronder een foto van de kist. Ben tevreden over de bouw en de kwaliteit tot nu toe. Zeker in verhouding tot de prijs die je ervoor betaald. Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's maar heb even geen goede camera tot beschikking op het moment.
Ik wil graag met een benzine motor gaan vliegen, maar de fabrikant geeft alleen een advies voor het aantal cc's voor methanol motoren. Ik heb een beetje rond gekeken op het internet en zit te denken aan een DLE 30cc of een RCGF 32cc. De DLE heeft 3,7pk en de RCGF 3,9 Mijn vraag is of dit goede motoren zijn en of deze geschikt zijn voor mijn vliegtuig of dat ik toch naar een 55cc moet gaan kijken. Ik gok dat het vliegtuig rond de 4 kg uit gaat komen met alles erin behalve de motor en brandstof.
Alvast bedankt,
Ik ben nieuw op dit forum zou mij even voorstellen. Ik ben Bram, 20 jaar oud en woon in Nijmegen. Ik heb vroeger weleens een zweefkistje bestuurd toen ik jaar of 12 was. Daarna een hele tijd niks gedaan en toen weer begonnen met een 2de hands robbe porter waarmee ik al aardig wat vluchten heb gemaakt. Ik wil toch meer de stuntvlieg kant op en zodoende heb ik vorige week een seagull edge 540 met een spanwijdte van 197cm aangeschaft bij hobby-in.Hieronder een foto van de kist. Ben tevreden over de bouw en de kwaliteit tot nu toe. Zeker in verhouding tot de prijs die je ervoor betaald. Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's maar heb even geen goede camera tot beschikking op het moment.
Ik wil graag met een benzine motor gaan vliegen, maar de fabrikant geeft alleen een advies voor het aantal cc's voor methanol motoren. Ik heb een beetje rond gekeken op het internet en zit te denken aan een DLE 30cc of een RCGF 32cc. De DLE heeft 3,7pk en de RCGF 3,9 Mijn vraag is of dit goede motoren zijn en of deze geschikt zijn voor mijn vliegtuig of dat ik toch naar een 55cc moet gaan kijken. Ik gok dat het vliegtuig rond de 4 kg uit gaat komen met alles erin behalve de motor en brandstof.
Alvast bedankt,

