Welke bespanning kan je goed aflakken?

Hoi,

ik wil een groot toestel gaan maken dat een soort mat grijs moet worden. Deze kleur heb ik in geen enkele folie gevonden. Dus, spuitklus. De constructie is zeer open, en moet dus bespannen worden. Ik heb wat test stukjes gemaakt van de zomer, van Oracover, Oratex en HK folie. Alle drie op een balsa raamwerk aangebracht, ontvet, geschuurd, ontvet, spuitprimer voor kunststof van Motip erop, en een kleurtje van Motip er overheen. Leek alle drie netjes, tot er nu van de winter vocht en koude bij gekomen is. Mijn schuur is niet verwarmd of geisoleerd. IK kan de folie opnieuw spannen, maar de lak vindt dat niet leuk en scheurt.

Wat ga ik dan gebruiken? Oude zijde en spanlak en zo lijkt interessant, maar ik heb er geen ervaring mee. Via RC Groups kwam ik Oz covering tegen, strijkfolie speciaal om over te spuiten, maar dat wordt nergens meer verkocht.

Graag advies!

Hugo

Textielbekleding als Oratex is goed overschilderbaar. Bovendien is het gemakkelijk aan te brengen. Het heeft een goede lijmlaag en rekt een beetje waardoor het om rondingen goed is aan te brengen.

Het is iets zwaarder als gewone folie en daardoor iets minder geschikt voor kleine toestellen.

Misschien handig om hier wat adresjes te plaatsen waar het wel te koop is?
In mijn hobby winkel is het ook niet te vinden, of ik moet het op rol bestellen van 10 m.
En dit is geen kleine zaak, mogelijk zitten hier niet genoeg schaalbouwers in de omgeving, reden dat het niet op voorraad is.
Begrijpelijk, je moet je brood verdienen. dat was vroeger beter, niet tegenstaand de toename van modelvliegers.
Toen moest nog eenieder zijn model zelf bouwen, nu is het uitpakken, enkele vijsjes aanschroeven en vliegen maar.
Maar dat is een ander verhaal, dus adresjes graag, of moeten we afhankelijk blijven van de USA of China?

Johan.

Jo? Heb je het over OZ, Oratex of Koverall?
OZ vind je nergens... omdat de naam het werkelijke product verdoezeld...