Oké, het is in stoom techniek, maar hete lucht motoren staan hier ook beschreven.
Na mijn vacuüm machientje "poppin", heb ik nu het plan aangepakt om een 4 takt motor te gaan maken.
De " Webster 4 stroke engine" om precies te zijn.
De bouw gaat lekker, ik probeer elke dag 1 a 1,5 uur na mijn werk, op mijn werk wat onderdelen te maken.
Dat gaat aanzienlijk sneller en mooier dan thuis, en materiaal is (bijna) geen probleem.
De poppin heb ik zo in 3 weken kunnen bouwen.
Mechanisch kom ik deze week hopelijk weer een stuk verder en dat brengt mij bij de ontsteking.
Elektronische schema's zijn er genoeg te vinden, maar waar ik op vast loop is de bobine.
Marktplaats, eBay, er staan er genoeg, maar doen ze wat ik wil?
Ik wil op maximaal 6 volt gaan werken, een vermogenstransistor (TIP 42C) gaat het schakelen regelen.
De schakeling die ik gaan gebruiken is vindbaar als TIM 4 ignition.
Middels een hal effect sensor wordt de zaak aangestuurd.
Heeft iemand enig idee naar wat voor bobine ik moet kijken?
Na mijn vacuüm machientje "poppin", heb ik nu het plan aangepakt om een 4 takt motor te gaan maken.
De " Webster 4 stroke engine" om precies te zijn.
De bouw gaat lekker, ik probeer elke dag 1 a 1,5 uur na mijn werk, op mijn werk wat onderdelen te maken.
Dat gaat aanzienlijk sneller en mooier dan thuis, en materiaal is (bijna) geen probleem.
De poppin heb ik zo in 3 weken kunnen bouwen.
Mechanisch kom ik deze week hopelijk weer een stuk verder en dat brengt mij bij de ontsteking.
Elektronische schema's zijn er genoeg te vinden, maar waar ik op vast loop is de bobine.
Marktplaats, eBay, er staan er genoeg, maar doen ze wat ik wil?
Ik wil op maximaal 6 volt gaan werken, een vermogenstransistor (TIP 42C) gaat het schakelen regelen.
De schakeling die ik gaan gebruiken is vindbaar als TIM 4 ignition.
Middels een hal effect sensor wordt de zaak aangestuurd.
Heeft iemand enig idee naar wat voor bobine ik moet kijken?