welke boot bij deze motor? (neu 1515 3D)

Ik zou graag een speedboot er bij willen.
Nu heb ik echter geen idee wat voor formaat oid ik zou moeten nemen.
Ik vind Catamaran modellen mooi (de off-shore race boten.) dus wellicht dat het zo-iets zou moeten worden.

Anyways, Ik heb hier nog een Neu 1515 3D (1500kv) motor liggen, deze zou ik wel graag willen gebruiken hiervoor. (klopt het toerental nog een beetje? ) Verder heb ik 4s en 6s Lipo's. (nouja, 3s pakketten die ik ook in m'n E-Revo gebruik.) deze zou ik ook graag willen gebruiken.
en dan evt zo'n grote Turningy regelaar voor in een boot.

Ik zou dus graag die motor willen gebruiken. maar wat voor romp zou ik daar bij nodig hebben?
Ik heb zelf een model gezien welke mij wel aanspreekt. dat is de Kyosho C-1. KYOSHO?PRODUCT | Lamborghini C-1 CAT GP28 FRP Hull Semi-Assembled

Nu weer ik zelf echter (nog) niets van speedboten. dus ik zou adviezen erg op prijs stellen. :)

Gr,
Tim

Tim ,

De kyosho is ongeveer de op 1 na slechte investering die je kunt in een speedboot hij is van ABS , vaart beroerd en kan absoluut niet tegen de krachten van een Neu 1515. De stuurbare roer/drive is zeker niet aan te raden ook deze is niet geschikt voor brushless geweld.

Wil je perse een catamaran dan is het goedkoopste alternatief een chinese kloon van de H&M Agitator http://www.astecmodels.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=2_86&products_id=659 welke perfect vaart op 6s lipo 3s aan elke kant/drijver alleen de hardware uit china is echt slecht die heeft wel een H&M setje nodig dan http://www.hydromarine.de/hm_11149.htm.

Een mono kan ook heel goed met deze motor overweg dus keuze qua boot is aan jou .

De Neu 1513D is dat een F of S versie die met koelribben of gladde versie verder kan deze heel goed op 6s gebruikt worden.

Wat is verder je budget voor een boot want goedkoop zal het niet worden wil je het goed doen en bedoel ik niet de snelheid maar betrouwbaarheid (snelheid komt later pas).

mvg

Michiel.

Laatst bewerkt:
De motor is de versie met koelribben. (ik denk dat ik daar wel een koper buisje omheen kan leggen zodat de motor watergekoel is, toch? )

Budget, heb ik niet om eerlijk te zijn. Ik haal de boot stukje bij beetje, en dat wat nodig is zal er dan ook van komen. :) (desnoods moet ik maar een paar autotjes verkopen, haha.)
een Monohull is ook erg mooi. (vond zelf de Robbe Magin One altijd een heel erg mooie boot.) dus het hoeft absoluut niet per se een cat te zijn.

Extreem snel hoeft van mij ook niet per direct oid. Ik heb liever een boot die mooi door hogere golven heen kan etc. (zodat ik hem ook in de zee uit kan laten bij wijze van.)
als de boot zo'n 40km/h redt, ben ik op zich al happy. (dat moet toch lukken met zo'n 1515? )

anyways, ik ken me met auto's aardig uit, maar van boten heb ik bar weinig verstand. vandaar dat ik dus ook maar eerst om advies vraag. :) (dat die kyosho zo slecht is had ik bijvoorbeeld neit verwacht.)

Gr,
Tim

Tim ,

Ik denk dat je nog heel wat moet leren op het gebied van boten ja en dat geeft niet ik wist 4jr gelden ook niet veel maar nu genoeg om het aan anderen door te geven.

Ook de magin one is van ABS plastic dus en niet geschikt voor je motor je hebt echt eentje van glasvezel/epoxy nodig. Als ik je mag adviseren ga voor de MHZ Lizard Extreme , mooie grote boot Lizard Xtreme kan ook met jouw motor prima varen en is voor golven niet bang.

De hardware is redelijk goedkoop te houden , je hebt ruimte genoeg om alles in te bouwen en met jouw setup red je de 40km/h op je sloffen (hihihi denk dat de 80km/h zeker haalbaar is) .

In ieder geval heb je een goede motor waarom heen je best wel aluminium buisjes kunt wikkelen voor de koeling ( hebben zelf ooit een Neu 1515 2.5D F gestes en bleef redelijk koel op 6s lipo ook in een lizard) .

Nu eerst een boot kiezen waarin je motor zijn werk kan doen.

Linkjes van handelaren .

MHZ MHZ Artikel 2010
H&M Hydro & Marine
dr Psycho Dr.Psycho Team
rc raceboats RC-Raceboats-Shop
MTC hardware https://www.mtc-powerboat.de/index.php?section1=Home
2 brothers in Bussum http://www.2brothersrc.nl

Kijk eerst maar eens rond wat je echt mooi vind iig modellen tussen de 75 en 95cm zijn geschikt voor je motor.

mvg

Michiel.

Hé Tim!

Ga je ook overstappen! Is dat mijn oude Tekno-Neu motor? Zo ja dat is ie 1360kv en geen 1500kv. Je zou eens bij Offshoreelectrics kunnen kijken voor waterkoeling. Ze hebben daar namelijk ook koelmantels voor de cc-neu motoren(met koelvinnen).
Ik heb een tijdje geleden dezelfde vraag gesteld als jij nu en toen werd mij de MHZ Tsunami of MHZ Lizard Xtreme aangeraden.

He Dirk,

Ja, is idd je oude Tekno-Neu :) 1360kv, is dan zoch zelf nog beter, of niet? (neem aan dat je veel lager in de toeren wilt zitten met een speedboot als met een auto.)

De bedoelling is om met een romp +roer etc te beginnen. heb zelf nog nooit met epoxy oid gewerkt, maar dat zal allemaal wel lukken.

Hallo Tim,

Inderdaad kun je bij boten maar beperkt in toeren omhoog aan de prop, boven de 35.000 - 40.000 toeren wordt je prop dusdanig klein dat het rendement bedroevend wordt...

Met 1360KV op 6S kun je nog een 'normale' prop (42 - 45 mm) draaien en zit je tegen de 30,000 toeren aan onder last, da's mooi.

Zoals Michiel al zei, hárd zal het waarschijnlijk wél gaan.

Groeten, Jan.

Ik kan je net als Michiel al aangaf zeker een Mhz Lizard Extreme aanbevelen. Deze worden ook wel vaak 2de hands aangeboden. Cat is ook mooi maar vindt het ruigere weer iets minder.

Succes met de keuze.
Vincent

Back