Welke boot is dit ...... ?

Welke merk en type boot is dit en wat is jullie mening over deze boot?

speedboot.jpg

Ik ben nieuw op dit deel van het forum. Tot nu toe heb ik me alleen bezig gehouden met rc zeilen.

Ik wil graag met een rc race/powerboot aan de gang gaan, maar wel met verbrandingsmotor. Ik heb hier nog geen kaas van gegeten en zocht dus iets niet te duurs op marktplaats, om eens te gaan kijken hoe het allemaal werkt.
De bovenstaande boot ben ik meerdere malen tegen gekomen, ik overweeg om hem aan te schaffen, maar vind het ook wat vreemd dat hij zo vaak wordt aangeboden.

Dus graag jullie advies met betrekking tot deze boot ???

Hebben jullie voor mij een betere tip om deze tak van de rc hobby binnen te stappen, dan hoor ik dat ook erg graag!!!

Groet

Bedankt zover voor het advies, ben blij dat ik hier eerst even advies ben gaan inwinnen.

Mijn vraag blijft bestaan, met betrekking tot een goede boot met brandstofmotor om mee te beginnen. Hij moet niet kant en klaar zijn, wel de bedoeling dat ik ook wat kijk krijg op het motorgedeelte.

Het liefst een strakke boot, niet te veel poppetjes en andere rommeltjes. Eentje waar ik ff mee vooruit kan.

Ze gaan over de 120 euro. Misschien moet je een tekening downloaden en er zelf eentje bouwen. Ga je wel schrikken van de prijzen van de onderdelen ben ik bang, zeker als je een "pro"-raceboot wilt hebben.

Ik zou de gok hierboven wel durven te nemen. Zeker als je na gaat dat zo'n cnc roertje zo maar 80 euro of meer kan kosten. (Boot is 1.3 meter, best flink). Mocht je iets naar neptunus varen kan je altijd nog "upgraden"......

Of anders de pro boot he, klap er 1000 euro tegen aan en je bent de man ;) Zo beginnen de meeste mensen, lijkt wel :sleepy:

Dilbert, je bent in de gelukkig omstandigheid dat er bij jouw om de hoek een heuse speedboat club zit. Varen elke zondag van 09.00 tot 13.00 uur (en soms ook zaterdag) op de Landsard, het clubwater (achter vliegveld Eindhoven). Ben daar ook regelmatig te vinden. Kom eens langs en steek je licht op. Voorzitter Nico is een geweldige kerel.

Dutch Powerboat Racingteam

Nu nog dicht met ijs, maar binnenkort gaan we weer aan de gang.

Edit;
De romp die je aanduid is helemaal geweldig........ als bloembak. Gewoon vergeten.
Een goede 2e hands boot vind je voor 250-1000 euro, afhankelijk van uitvoering rtr of lege romp. Dan liever niet kopen via marktplaats oid, maar gewoon via een club (Xtreme of DPRT) die de boot ook kunnen en willen demonstreren.

Laatst bewerkt:
ik heb een mooie sprintcat te koop , met cmb 15 cc , jdh uitlaat , servo`s accu en brandstof .
ontvanger erin en knallen maar , en varend te zien natuurlijk (als t ijs weg is )
staat in t te koop gedeelte en ook op t xtreme forum .

Vandaag een bootje opgehaald.
009-2.jpg

010-3.jpg

011.jpg

Zal als ik gevaren heb m'n bevindingen wel posten.
Boot is gewoon voor de fun, zal er iig geen wedstrijden mee winnen :mrgreen: .

hai Bernie ,

is dat niet zo'n Kloon ? qwa motor?
ik had wel eens deze dacht ik op MP gezien waren toen niet erg duur , waren ook verschillende uitvoeringen van...

Igg toch weer aan de "grotere " 2-Takt;):cool:

zijn rampenbootjes.. Ben toen ook helaas eens met zoiets overgestapt naar benzine varen.. Wel makkelijker starten al nitro, maar harder als 30 ofzo wil ie niet.. Planeren heeft zo'n ding al verschrikkelijk veel moeite mee.

Zou dan beter voor 'n 2e hands bootje kunnen kijken op xtremercboats ofzo, ga je meer plezier aan hebben. En degene die hem je verkoopt kan je ook wat andere tips geven, voor bijvoorbeeld het onderhoud en dergelijke.

hai Bernie ,

is dat niet zo'n Kloon ? qwa motor?
ik had wel eens deze dacht ik op MP gezien waren toen niet erg duur , waren ook verschillende uitvoeringen van...

Igg toch weer aan de "grotere " 2-Takt;):cool:

Jip, zo'n chinese die per container verkocht worden :mrgreen: .

@scoobysport: Zal eens kijken wat ie doet, eerst maar eens alles nalopen ;) .

Nieuwe servo's geplaatst, gas en roer werken nu voortreffelijk :thumleft: .
Motor heeft ook al gelopen, afstellen zal niet al te moeilijk zijn want heeft alleen een H schroef en stationair :mrgreen: .

086.jpg

Bootstandaard was ook zo in elkaar gezet :cool: .

084.jpg

Back