Welke boot voor 2,5cc nitro?

• Topicstarter Topicstarter Fluc
  • Startdatum Startdatum
F

Fluc

Guest
Hallo,

Ik heb een aantal jaar geleden een keer een Graupner Cobra aangeschaft met de bedoeling deze mooi klaar te maken voor een daarbij gekochte 2,5cc thunder tiger nitro. Dat was ergens in m'n middelbare schooljaren en het project was ambitieus maar ietwat slordig. Afgelopen heb ik het projecte weer opgepakt en het geheel varende gekregen. Het afstellen ging nogal moeizaam en gaanderweg hebben al 2 stuurservo's het begeven (daarover ook nog een vraagje zometeen). Omdat het bootje toch al vrij slordig is en omdat het allemaal moeizaam is gegaan lijkt het me een beter idee om fris te beginnen met een nieuwe romp!

Ik heb de afgelopen dagen al wat research gedaan en het een en ander aan websites bekeken. Als ik het zo bekijk ben ik opzoek naar een bootje met een lengte van ongeveer 60-70cm (ongeveer de grootte van de Graupner) want ik zie veel boten van zo'n 80cm die als geschikt worden genoemd voor 3,5cc. Ik heb ook veel webshops van RC winkels bezocht maar ik kom telkens net niet op iets uit wat ik interessant vind. Het lijkt me ook leuk om iets zelf te bouwen, van hout danwel kunststof (ik sta open voor het leren van nieuwe dingen, moeilijk is geen probleem).

Ik ben opzoek naar een mono romp en mocht er iets moois te koop staan lijkt 100 euro mij een redelijk budget, anders ben ik geïnteresseerd in bouwtekeningen. Ik ben ook opzoek geweest naar guides over het maken van polyester rompen maar heb daarover nog niks kunnen vinden. Van wat ik op dit forum heb gelezen en gezien weet ik dat er erg veel kennis in deze community is en hoop ik mooie ideeën voorbij te zien komen!

PS: Over die kapotte stuurservo's: ik verwacht zelf dat het met overbelasting te maken heeft, het roer was er een met daarin een schroefas (met zo'n verloop die bij draaing kan bewegen) en ik denk dat bij hogere toeren dit te zwaar was. Het kan toeval zijn met 2 servo's maar ik vind het wel belangrijk dat het me niet meer gebeurt in de toekomst :P

Hoi Fluc? (waarom melden mensen zich niet met hun eigen voornaam?)

Zoek eens op Wild Thing in het speedboten gedeelte. Is een heel leuk en snel rompje (mits zuiver gebouwd) en vrij eenvoudig en snel op te bouwen. Is een ontwerp van John Finch (één van de beste). Tekeningen staan op internet bij Rob Gompy
Succes

Marc

Ik log in met een nickname om een beetje eenheid te houden in inloggegevens op verschillende fora ;)

Ik heb die Wild Thing inderdaag vaker voorbij zien komen, daarnaast meen ik een hele tijd geleden de broer van een vriend er ook mee gezien te hebben. Wel interessant omdat het mooi instapmodel schijnt te zijn, maar.. ik vind hem qua uiterlijk daarnaast niet zo interessant. Ik vind het totaal geen probleem om wat meer energie in de bouw te steken en wat moeilijkere modellen schrikken mij dan ook niet af.

Back