Welke boot voor Robbe Powerset 600?

De meesten kopen een bootje - en komen dan vragen welke motor ze er best insteken.... ik ga het even andersom doen :lol:

Ik heb hier nog 2x een Robbe Navy Powerset 600 liggen, met ingebouwde reductie 3.7:1 en 50mm schroef (1x linksom, 1x rechtsom) deze dus: robbe power 600

Verder heb ik er 2 regelaars bij, Robbe Rokraft 120aep - deze dus: robbe Rokraft 120

Welk bootje zou hier geschikt voor zijn? Ik weet dat dit een erg algemene vraag is - en ik heb zelf ook nog niet helemaal beslist wat voor type boot ik wil gaan maken (sleper? torpedo? slagship? werkschip?....)
Het enige wat ik weet, is dat het dus een scheepje zal worden met 2 schroeven.
Maar verder is het misschien handig om een idee te krijgen, in welke maat ik moet gaan zoeken... dus lengte/breedte/gewicht.... dat een mooi vaarbeeld geeft met die 2 motorsets die ik heb liggen.

Want op dit moment heb ik daar geen flauw gedacht van. voor mijn part kan dat net zo goed 50cm als 100cm zijn, daar heb ik geen ervaring mee..
Wil enkel vermijden dat ik straks niet met een werkschip in plané of een sleper die zichzelf niet getrokken krijgt zit....

die sets zaten bijvoorbeeld in de vroegere Happy Hunters

groeten

dag Dazzler ,

ik heb nog bij mij een "Orkney Express" die stof opneemt , een bouwdoos
die ik ooit op Ebay kocht voor de "ingewanden"

Bouwdoos is nagenoeg compleet , met spuitkanons , beslag , enz ...

zo eentje , dus :

orkney.jpg

link : http://www.thoeltschi.ch/ms.htm

ik stuur je wel een PB'tje , indien je interesse zou tonen ...

de groetjes ,

Laurent

Dazzler, ik heb een 1/32 PT-103 type torpedo met 35mm - 39mm schroeven. Jou schroeven zou in de Dumas 48"(=4 feet=1mtr) PT109 (ook een 103 type) goed zitten :) . Hij is van fiber en goed te doen. Ik ga binnenkort die van mij hier draden om jou ook een ideetje te geven hoe mooi het bootje kan worden. Grt, Eus

Back