Welke boot ?

Ik ben de laatste jaren alleen maar met rc-auto's bezig, maar vroeger heb ik verschillende bootjes gehad, en wil er weer eentje gaan halen...

Mijn vraag:. zijn er speedbootjes waar ik een brushless auto-setje in kan bouwen?

Ik heb hier een novak gtb 5.5 en 6.5, en wil graag een speedbootje halen waar dit goed mee vooruitkomt (liefst met de 6.5, want de 5.5 staat te koop)....en dan met 6 cellen, want meer kan de gtb volgens mij niet aan

Zou dit wel werken, en wat voor bootje moet ik ongeveer aan denken ?

jaimy zei:
dit kan goed werken..

qwa boot moet je aan een mono 1 denken.

greetz jaimy

http://www.2brothersrc.com/main.php?typeofform=productdescription&subject=botenelectro&articleid=977 zou zoiets wat zijn ?...of een beetje te groot ?

wat is het verschil eigenlijk tussen mono 1, 2, of 3.....de grootte ?

http://www.2brothersrc.com/main.php?typeofform=productlist&subject=botenelectro hier zie ik verschillende mooie mono2 boten staan

deze bijvoorbeeld ?
hm_11359_no_step2.jpg

of is dat te groot voor een gtb 6.5, en moet ik meer aan zoiets denken:
mhz_1763_fiat_uno.jpg

Misschien dat ik eerst die 6.5 erin bouw, en als het dan bevalt, over een tijdje een wat snellere motor, en wat meer accu's erinbouwen, of wordt dat al moeilijk met dezelfde boot..krijgt de motor/regelaar het dan niet te zwaar ?

ok...zo'n no-step 1 ziet er wel goed uit vind ik...

denk dat die het wel gaat worden....ik ga binnenkort maar eens bellen naar die zaak denk ik :)

Waar moet ik ongeveer aan denken wat ik allemaal nog meer nodig heb ?

heb zelf eigenlijk alleen motor + regelaar + ontvanger om er in te bouwen...

motorsteun, koppeling, aandrijfas, prop, roer.....en wat voor servo moet ik ongeveer aan denken...hoeveel kg ?

moet er eigenlijk een vertraging/overbrenging tussen de motor/as, of kan de motor rechtstreeks op de as...of is het dan een kwestie van een kleinere/grotere prop monteren ?

d@nnis zei:
motorsteun, koppeling, aandrijfas, prop, roer.....en wat voor servo moet ik ongeveer aan denken...hoeveel kg ?

moet er eigenlijk een vertraging/overbrenging tussen de motor/as, of kan de motor rechtstreeks op de as...of is het dan een kwestie van een kleinere/grotere prop monteren ?

Overbrenging gaat rechtstreeks op de as via, een meestal alluminium, koppeling waarin de as + motoras gaat en met inbusjes vast wordt gezet. Verstandig is om een servo te nemen met stalen tandwieltjes, omdat de plastiken er na een tijdje varen nog wel is doorheen willen gaan. 3,5KG/cm is voldoende om de boot goed te laten sturen.

als je op hogere snelheid gaat varen zou ik toch kiezen voor een 4 of 5 KG metal gear mini servo.

greetz jaimy

Jaimy,

Heb je al gekeken naar de tpv van een GTB 5.5 en 6.5 ?
Liggen véél te hoog voor mono, en zelfs hydro !

Alhoewel : Dennis wil met 6 cellen varen? Dan zou de motor met laagste aantal tpv wel kunnen.

je heb mij ook tovh nog niet horen spreken over aantal cellen 8) :wink:
7 a 8 cellen is way to mutch :roll: :evil:

op 6 cellen zou het net moeten kunnen. :D

greetz jaimy 8)

Jaimy,

Had in eerste instantie helemaal over die 6 cellen heengelezen :oops: .

Op 6 cellen zou ie zo'n 39000 toeren draaien.
Dat kan net.
(neem aan dat de opgegeven waardes bij Novak ONbelast zijn ? )

solex zei:
Jaimy,

Had in eerste instantie helemaal over die 6 cellen heengelezen :oops: .

Op 6 cellen zou ie zo'n 39000 toeren draaien.
Dat kan net.

naar mijn weten kan zo'n novak gtb ook maar max 6 cellen aan ? en 39.000 klopt wel ja..is onbelast

ben in ieder geval van plan om met stickpacks te gaan varen, want heb hier 2 packs gp3300, en 4 x intellect 4200....dus ben niet van plan om ook nieuwe accu's te gaan kopen :)

dus die motor kan rechtstreeks op de as....en die as, wat voor as kan ik het beste halen...en roer ?
wordt het roer bedient met stangetjes ?

en wat voor prop moet in ongeveer aan denken ?

het zijn veel vragen allemaal, maar het is nou eenmaal lastig zoeken als je er niet veel vanaf weet (maar dat komt vanzelf wel) :)

en dan nog iets.... een gtb 6.5 gaat héél goed vooruit in een 1/10 offroad....is dat met een boot ook zo ?

Back