welke boot

• Topicstarter Topicstarter jeroen83
  • Startdatum Startdatum
J

jeroen83

Guest
beste mede hobbyisten.

Ik ga me wat meer verdiepen in de rc boten.
Ik ben dus opzoek naar een boot die rond de 30km/h kan varen en ook wel op wat ruwer water te gebruiken is.of dit een benz of elktroboot word weet ik nog niet.

Ik heb wat verschillende type elktroboten op het oog, namelijk de darter king de admiral 757 of de atlantic yacht.

Wat vinden jullie van dit soort bootjes?
Zijn deze eventueel nog wat op te voeren en kan hier ook een snelheids regelaar op zodat je niet altijd voluit hoeft te varen.

Graag zou ik jullie menig hierover horen.

mvg jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jeroen,

Welkom in de natte hoek!

Zoals je zelf aan min of meer aangeeft, zijn de boten die je aangeeft in de basis speelgoed, met hun aan/uit schakelaars en het stilzetten van één motor om een bocht te maken.

De Darter King vind ik persoonlijk één van de slechtste 'gebakjes' die er te koop zijn; een gestepte romp met drie onderwaterprops en natuurlijk, net als al dit soort boten, electronica, die verder nergens voor te gebruiken is...

Ik krijg vanmiddag iemand over de vloer, die een Admiral cat te koop heeft, zal ik 'm eens vragen, waarom...?

Het Atlantic Yacht, is er ook in een versie met één motor en een roerservo, als je daar een regelaar in zet, kun je ook langzaam varen.

Er is voor iets meer, ook aanzienlik beter spul te krijgen, sneup maar eens hier:
Fertigmodelle - GB-Modellbau

Groeten,Jan.

Als je benzine wilt heb je wel een groot budget.. Dus waarom zoek je dan op speelgoedbootjes?

ik heb op dit moment een benzine boot liggen, het is een diabolo
ik heb deze gehad maar weet niet zeker of de motor enz in orde is omdat hij al geruime tijd stil ligt.,ik heb er ook geen zender bij wel zitten er servo's in de boot.

ik wil er een snelle elektroboot bij,want stel dat de benz boot stil komt te liggen ik hem met de elektroboot terug kan halen ;)

ik heb in de benz boot nu nieuwe servo's geplaats van robbe deze zaten in mijn vliegtuig.en nog nooit gebruikt.

nu alleen nog even kijken of ik de motor gestart krijg, welke benzine moet er eigenlijk in.het is een watergekoeld motortje welke type enz weet ik niet, waar kan ik dit trouwens vinden.

heb even ee fotootje van de boot en motor bijgevoegd.

jeroenfotos011.jpg

jeroenfotos012.jpg

jeroenfotos013.jpg

er zit een gloeiplug op,als je goed kijkt zit deze bovenop de cilinder, en hij kan gestart worden met een v-snaartje
aan een soort van startmotor, deze moet ik nog krijgen.

volgens mij heb ik er een novarossi R lx15 motor in liggen
het zegt mij niets, waar kan ik vinden hoeveel cc dit is.

en is dit een goede motor.

2 brothers botenmix: 20% nitro. Werkt perfect in boten! NIet aan autobrandstof beginnen, daar loopt het gros marine motoren niet lekker op..

Novarossie motor zijn goede motoren, type ken ik niet maar het is waarschijnlijk een .15 motor. 2,5cc dus :)

ok,

nee autobenzine wou ik niet aan beginnen, zover was ik al ;)
Ik ga van het weekend maar eens een busje halen, kan ik hem gelijk testen.

De servo's en zender werken naar behoren dus dat zit goed.
Even nog het roer afstellen, en dan moet ie klaar zijn.

mvg

ik heb de benzine besteld, ben benieuwd als ik het binnen heb.

heb alleen nog geen starter, volgens mij gaat dat met een soort van dynamo met een snaar eraan.

Ik weet niet precies hoe dit heet, ik ben nog een newbie he ;)

als hij het doet maak ik wel wat foto's/filmpjes van de vaartocht.

Back