Welke borstelloze binnenloper voor mijn Coyote 175 hotliner

De vraag is simpel....

Ik had voor mijn nieuwste project (Coyote 175 hotliner) een AXI2808/24 liggen die ik hiervoor dacht te gebruiken...qua prestatie niet de perfecte keus, maar die lag hier toch maar te liggen, dus waarom niet...maar ......Hij past niet !

Nou vroeg ik me dus af: Welke betaalbare borstelloze binnenloper kan ik voor mijn Coyote 175 hotliner aanschaffen ?

roept u maar...

coyote120-1%2520001.jpg

coyote120-1.jpg

coyote150.jpg

normal_parts.jpg

Hallo Peter.......

Ik was vergeten te vertellen dat ik een Castlle Creations 25 Amp heb liggen....Het zou ook wel prettig zijn als ik deze kan gebruiken....

Ook niet geheel onbelangrijk is de ruimte die ik heb in het rompje, de maximale diameter van de motor mag als ik het goed gemeten heb aan de voorzijde 35mm zijn

Het liefst zou ik kiezen voor een direct drive...

gr Gert

25A.. hmm.. je moet proberen een zo groot mogelijke prop rond te slingeren met zoveel mogelijk spoed.. anders is het natuurlijk geen hotliner ;)
Zelf heb ik een mega 22/20-x voor mijn coyote.. en die past prima in de romp.. kwa maat moet je tusse speed 500-600 formaat kijken.

Peter

Gert, voor het geval je in de veronderstelling bent dat buitenlopers niet in een hotliner kunnen:
www.torcman.de
-> Praxisbeispiele
-> Hotliner und Kunstflugsegler

Of is de diameter van een buitenloper gewoon te groot?

Hallo Ron.....

Ik ben zeker niet van mening dat buitenlopers niet gebruikt kunnen worden in Hotliners, maar ik heb/had nog een ongebruikte 2808-24 liggen met een C.C.25 regelaar..deze combinatie wou ik graag gebruiken, echter is de motor net iets te groot voor het rompje ( "mm werk" )

Welk betaalbaar alternatief zou jij voorstellen ? Uitgaand van het gebruik van bovengenoemde regelaar en lipo's...

gr Gert

ik ook overigens.. voor het geval iemand denkt dat ik suggereer van niet.
Als je naar torqman kijk.. zou ik voor die 28 serie gaan.. maar die is ongeveer dezelfde diameter als die axi die je nu heb..
Kan je niet zoals hun ook al laten zien de motor met een korte verlenging naar achteren plaatsen.. daar word de romp iets breder..

Peter

trouwens.. ik zat net te passen met die 2808 in de coyote voor je.
Het grootste probleem met die buitenlopers zijn die 3 draden die van voor de motor langs het draaiende gedeelte naar achteren moeten.
Dus.. als ik er een radial mount op zet en de motor dus andersom monteer gaat het wel. dat zitten je draden aan de achterkant.
2808-24 is dan wel een optie denk ik.. een 10x6 red je er wel mee bijvoorbeeld.

Peter

gewoon die 2808 pas maken.. dan hoef je helemaal geen nieuwe motor te kopen.. kan je later altijd nog een andere motor kopen als je vind dat ie te weing vermogen levert..

Peter

Ik heb m'n gedachten nog eens laten gaan over jou idee om hem om te draaien, maar dan zit ik wel een beetje met de bevestiging te kijken :wink:

Ik maak het motorschotje wel even klaar, en zet deze dan even vast in het rompje met een druppeltje C.A. Daarna maar eens verder kijken hoe ver de AXI naar voren kan of wil....

Enkele kiekjes ter verduidelijking

gr Gert

normal_axi1.jpg

normal_axi3.jpg

Back