Welke brushless (kv) voor ROJET (410X4) op 4s/6s/8s lipo?

Tadango

Forum veteraan
Mensen,

Ik zoek ervaringen of goede tips voor het kiezen van een motor (kv) voor een rojet fan van robbe. Ik heb packs van 4s 10Ah beschikbaar voor de kist dus ik zoek een motor die op 4s ongeveer 400W trekt in een rojet fan. 8s 5Ah config kan ook maar dat wordt wat lastiger denk ik. Motor gewicht is ongeveer 110g. Voor 4s KV van 2900 ongeveer of is dat te zwak? 3600kv? Eventueel heb ik ook 6s packs beschikbaar dus daar kan ook een motor bij gezocht worden.

Motor wordt chinees want ik heb 4 nodig + regelaar....

bedankt erik. Helaas zijn er weinig (geen) andere 74mm vervangende bladen te vinden die ik kan gaan gebruiken..... dan zit er niets anders op dan de boel te slopen en nieuwe gondels te maken met andere fans..... is wel makkelijker met motor keuze.

De 75MM hobbycity / rctechnics fan + motor heeft een rotor die perfect past en stevig is. Deze zit op een 3mm was. Als ik die opruim naar 3.2 kan die rotor wellicht ook. Helaas gooi ik dan wel 4 van die stators + motoren weg maar daar kan ik vast nog wel iemand blij mee maken :)

EDIT:
Ik bedenk me net dat ik nog een 100g 2900kv motor heb liggen met 2mm as :) Messing buisje van 3mm om de as en een gaatje boren voor de inbus en die rotor moet er wel strak op gaan..... 2mm motor heb ik wel gezien ook. Weer een optie en ik kan vanavond de originele behuizing testen met die rotor.

Laatst bewerkt:
Ene Rene, club hoofddorp (bijnaam lampje?) had bij jets over pampa 2x de prijs gewonnen voor airliner met een kyosho dubbel fan zakenjet ding met deze rojet fans, brushless op ca 50.000 toeren.

Toen nog op 7 of 8 cellen nimh.
De fans kunnen dus ca 50 a 60 k toeren aan.

4x? jij hebt dat andere robbe hoogdekker 4x fan vliegtuig? (even de naam kwijt)

Laatst bewerkt:
Hij had de normale rojet rotors ook? Die smalle die buiten dikker worden? Ik heb aan 30.000 toeren al genoeg denk ik, x4 moet heel wat doen :) Als de test motoren er zijn maar eens proberen, ontploffende fan is altijd fun ;)

Ik heb ook gemaild met rbc kits en die had het ook over 90mm rotor afdraaien, kan ook nog. Ik heb gevraagd wat 4 rotors + meenemers kosten....

Ja ik heb een bae 146 :) Zit veel werk in maar ik wil hem eerst even vliegen voordat ik hem volledig opknap. Alles zou net vliegwaardig zijn met een drupje lijm vermoed ik. Daarna mooi afschuren, glassen, spuiten en verbouwen....

Yep, de rojet rotors, op 50k toeren
(en dan beginnen deze eindelijk eens wat te doen)

Die ba 146 heb ik nooit fatsoenlijk zien vliegen met de orginele motorisatie,
hoe robbe dat met droge ogen ooit heeft kunnen verkopen..
Dr mot meer pit in.

Hmm, weet er ook nog 1 staan..

Kopen! Zijn prachtige zeldzame kisten.........

50.000?? met die iele dingen? Da's wel 700W dan..... ik weet niet of ik dat wel durf...... ik heb een 2200 en 2700 kv motor en 4s en 6s beschikbaar. Motor zijn er maandag of dinsdag dus dan zal ik even testen.

btw, verslag komt er binnen kort aan, ik ga een hoop veranderen....

Beste Tadengo,

Wat wij vroeger deden was de rotor van de rojet, en het huis van de Kyosho fan unit.

Als je de soldeerbout op de neus zet van de rotor(stalen puntje) komt deze vanzelf los.

Vervolgens neem je een spinner van graupner(je weet wel die zwart met stalen uitvoering) deze past er precies op, je moet alleen de zwarte plastic spinner bijsnijden.

Deze rotor monteer in de Kyosho fan.

Hoop dat je er wat aan hebt

Bedankt rogier. Probleem is dat de fan unit zegmaar vast staat ;) Die kan ik niet verwisselen. De motoren en rotor's zijn te kiezen dus daar ga ik mee spelen.

Back