Welke brushless long range easystar

Besten,

Ik ben ben momenteel bezig met de bouw van een fpv easystar

Nu heb ik een vraag:
Ik heb een 2700 kv outrunner liggen en deze zou ik graag op de easystar zetten.
echter weet ik niet welke prop ik het best zou gebruiken. De motor is een ntm propdrive.
als batterij ga ik een 3s batterij gebruiken, nog niet beslist welke grootte.

als deze motor echt niet geschikt is, iemand een goedkoop alternatief? (liefst bij hk)

Mvg Harald

Laatst bewerkt:
Beetje overkill maar begin maar met een 6x4 apc-e en wat throttle management.

1.2kg thrust zag ik staan. Wel ruim 40 ampere.
Op hobbyking zat setups te vinden.

5.5x4.3 camspeed graupner prop gaat ook leuk op de 2200kv motoren op 3s... Das de gouden combi welke wij altijd gebruikten... Zal met een 2700kv ook nog wel gaan, zeker als buitenloper is. wij hadden altijd binnenlopers...

Hoi Harald, een APC propje 6*4 zal prima volstaan, en als je een 2200 mAh 3S lipopakket gebruikt, dan zit je zwaartepunt exact waar het hoort te zitten, met je FPV-setup moet je dan wel wat rekening houden, bovenop de vluegel, pal op het zwaartepunt zou een fijne oplossing zijn.

Altijd welkom bij ons in de club in Schaffen, een ferme boogscheut van Testelt verwijderd.

Groet, Raf.

Bedankt voor de reacties. En een 6x4 heb ik nog wel wel liggen denk ik. @rafgol ben idd al een tijdje van plan om bij de club te gaan, moet alleen nog eens een gepast moment vinden ;).
En zal het doenbaar zijn met deze 2700kv of is er een beter alternatief. Wil liefst zo lang mogelijk vliegen en zo min mogelijk uitgeven ;)

Mvg Harald

er even aan toevoegen: ik heb een easystar brushless mount besteld, dus een grotere prop en lagere kv kan ook! wil een zo lang mogelijke vliegtijd met fpv behalen. Dus tips welkom!

Hmm met 2700kv moet je wel goed op het gas letten wil je een beetje zuinig rond vliegen.
Hangt van veel af.
Als je een 7" prop kwijt kunt met de groter mount dan kan je richting 1800/2000kv gaan.

Mocht je op de 2700kv een 6x4 doen neem dan wel een goede. Die goedkope plastic dingen spatten op die toerentallen nog wel eens uit elkaar.
De bijgeleverde props vinden dat iig niet leuk.

APC-e of Graupners zijn dan denk ik de beste.
Draai zelf een TGS sport op een 2200kv (wel vooraf balanceren)

TGS Sport 6x4E Precision propeller

D2826-6 2200kv Outrunner Motor

@DennisK

Wat voor vliegtijden behaal jij in combinatie met welke lipo?

Mvg Harald

Laatst bewerkt door een moderator:
Full fpv op 3s4000/20c gem 30 min. (Ik heb een bixler 1.1)
Kan op een mooie dag en rustig vliegen zo richting 60 min gaan.

Hangt allemaal erg van je vliegstijl af.

Je kan uitgaan van 50W/kg om te vliegen.
Op 3 s is dat dan zo'n 5A motorstroom. In eco modus met 4000mAh is dat dan zo'n 45 min vliegen.
Beetje thermiek erbij en je kan helemaal van het gas.

Dit vond ik op het net. Die motor zal waarschijnlijk wel meer dan 50 watt doen.
Foamie, motorglider, Piper Cub: 100watt per kilogram (2lbs)
Trainer: 150 watts per kilo
Warbird, 'sport' aerobat: 200 watts per kilo
Racer, 3D: 300 watts per kilo
EDF Jet: 400 watts per kilo

Gr Harald

Klopt helemaal.
50W/kg is om in de lucht te blijven.

Zou rond de 200W gaan zitten.
Dacht dat het motortje wat ik aangaf op 24A max zit. = 270Watt.
Meer dan genoeg.

Aha! Bedankt. Ga het motortje bestellen, dan kan ik snel beginnen knutselen. Denk dat ik een apart draadje ga maken met de hele build van de easy en het fpv systeem.

Mvg Harald

Bijna vergeten! op de easystar komt ook een gopro hero 2 met behuizing, zal deze 2200kv dat kunnen in de lucht houden?

Gr Harald

Back