Welke brushless motor past nog meer op deze regelaar?

Hallo boys,

Ik heb een hsp buggy met een 2 polige motor, niet erg handig dus. Nou heb ik ergens gelezen dat je verschillende brushless motoren op dezelfde regelaar kunt zetten.
Wat info over de regelaar
Sensorloos
Waterproof
heb geen progammeerkaart, weet ook niet of ze er zijn.
Met fan
Typenummer: wp-s10e-rtr
Ik hoop dat jullie een motortje vinden, budget rond de 50 a 60

Maar past bijv. Een castle sidewinder er op?
Ik wil weten of er een andere brushless motor oppast, ik kan nieuwe zo heel goed Engels, ik zit nog maar in de eerste klas hoor

Als ik alles op een rij zet vraag ik mij een hoop af. Ik heb namelijk niet het idee dat je de materie snapt.

Hallo boys,

Ik heb een hsp buggy met een 2 polige motor, niet erg handig dus.

Waarom is een 2-polige motor niet handig? Alle standaard 540 formaat motoren zijn veelal 2-polig en zijn veel gebruikt.

Maar past bijv. Een castle sidewinder er op?
Ik wil weten of er een andere brushless motor oppast, ik kan nieuwe zo heel goed Engels, ik zit nog maar in de eerste klas hoor

Als je de manual had gelezen weet je bij welke accu (2S/3S) de limiet is. OK, het wordt in turns aangeduid en de sidewinder in KV. Uitgaande dat 3600kv in de buurt van 10 turns ligt (zoek de nodige tabellen op het net) gaat een sidewinder niet werken. Overigens geef je niet aan welk model sidewinder je hebt.

Als ik het goed begrijp past er gewoon een 4-polige motor op als hij maar niet te veel kV heeft?

En weer de vraag waarom de behoefte voor een 4-polige motor?

Leg eens uit, wat is je doel? En wat voor een motor zit er nu in?

Ik heb januari (al verteld) een hsp buggy met een 2-polige brushless motor. Daardoor komt hij bij m'n buurman op de crossbaan er niet tegen op, nou heb ik al wat rond zitten neuzen. Het schijnt vaker voor te komen dat bij deze motoren (2-polige himoto) bij laag toerental kraken en geen kracht hebben, ik las ook dat 4-polige motoren niet kraken, meer kracht hebben in laag toerental en nog eens sneller gaan ook. Dat laatste kan ook een gerucht zijn geweest. Dit is zo'n Bertje de reden.

Bij laag toeren kraken is een regelaar iets en is vrij standaard bij sensorloos. De ene regelaar gaat hier beter mee om dan de ander. Sensored daartegen is vanaf stilstand heel soepel te doseren.

Weinig koppel onderuit lijkt mij onwaarschijnlijk, maar ook dat kan de regelaar zijn.

Als ik hem tegen m'n voet aan zet en half gas geef draaien de banden noet hoor. En ik heb alle tandwielen nagekeken, dat is er probleem niet. Het moet in de motor of regelaar zitten

Begrijp de materie van een brushless regelaar.

Een sensorloze brushless regelaar werkt eigenlijk ook als een sensor. De spoelen in de motor lezen de positie van de rotor wat in de regelaar weer wordt opgevangen om de sturing te optimaliseren. Probleem van dit systeem is dat de rotor eerst op gang moet zijn voordat een spoel genoeg signaal kan produceren. Staat de rotor stil kan de regelaar ook de weg kwijt raken.

Overigens heet het stotteren "cogging" en kan ook door een slechte accu of te veel timing komen. Volgens de manual kan je geen timing instellen maar wel de low voltage cut off. Als je een NiMh accu gebruikt moet je deze uitzetten, gebruik je een LiPo moet die op 2.9 of 3v staan. (kan je zonder kastje instellen)

Dat zijn prima regelaars, worden ook gebruikt bij wedstrijdbuggy's. Ik denk dat het kraken dan al een stuk minder is, maar doordat deze regelaar sensor en sensorless kan draaien, kun je ook een sensored motor kopen. Dan heb je dat gekraak niet

2ehands? Zou ik afraden...
Als er dan iets kapot gaat ben je de pineut.
Bij Hk kan je volgens mij zelfs tot 3x toe een nieuwe krijgen als hij het niet doet...

Back