welke brushless motoren aankopen?

Hallo,

ik ben gloednieuw in het elektrovliegen en ben mij wat spulletjes bij elkaar aan't sprokkelen. Nu kan ik op economische manier aan brushless motoren geraken via een familielid in Hong Kong. Ik zou dus graag enkele motortjes willen laten meebrengen maar ik weet echt niet welk type ik moet kiezen.
Ik zoek dus een motor om mijn easyglider en na verloop van tijd een "grotere" zwever snel op hoogte te kunnen brengen en dit enkele malen na elkaar.
Ik zoek ook een zwaardere motor om ooit een groter kunstvlucht model aan te drijven. Hier is koppel dus wel belangrijk.
En voor welke LIPO's zou ik best opteren?
Wie kan mij hierin raad geven, ook naar regelaars enz.....

Groetjes!

Dat is de multiplex easyglider?

Motortje van rond 80 gram en 1200-1500 rpm/v max 9x6 prop
(Typhoon 15/10 bijvoorbeeld)

Voor de rest is het nog zo algemeen ("groot", "kunstvlucht"_ dat ik er niets concreets mee kan.
Kom met een concreet voorbeeld van vliegtuig, de gegevens van de motoren en ik kan een aardig advies geven.
(Gegevens in forum zetten en even PBtje sturen om aandacht te vragen. Ik antwoord dan in forum.)

Nu alleen algemene info (veel nummertjes).
Kijk bij modelbouw-faq.
Samanvatting:
stap 1. Hoeveel watts/kg nodig? 150?, 200?
Bijvoorbeeld 200 watt/kg voor een stuntvliegtuig.
stap 2. Hoe zwaar wordt het vliegtuig? ==> hoeveel watt ingangs vermogen.
Bijvoorbeeld 3kg. ==> met 200 wat/kg dan 600 watt nodig.
stap 3. Kies aantal cellen: Watt = volt x ampere.
Neem 1.1 volt per cel voor NiCad en NiMh. 3.2V voor lipo's (*1).
Reken met max stroom van 40A bij NiMh SC maat. Bij lipo's 3-5 wat handig is voor je lader en wat de regelaar maximaal aankunnen.
'Voorbeeld nodig 600watt:
600watt / 40A = 15V ==> 14 cellen
Als je 4 lipo's wilt gebruiken, dan (12.8V) ==> 47A. Voor deze stroom dan je regelaar kiezen en voldoende lipo's parallel dat ze de stroom goed aankunnen (*2).