Welke brushless setup op de wing-dragon/junior fly?

• Topicstarter Topicstarter - Bas -
  • Startdatum Startdatum
B

- Bas -

Guest
Ik ben vrij nieuw in de modelbouwwereld en heb al helemaal geen ervaring met het zelf bouwen/samenstellen van vliegtuigen.

Een tijd geleden kocht ik de Junior fly ( Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek ) bij de conrad om zo op een goedkope manier te leren vliegen. Dit toestel heet eigenlijk Wing-dragon en komt van Art-tech.
Aangezien het toestel na toch wel een behoorlijk aantal vluchten de laatste tijd weigerde op te stijgen, informeerde ik bij een modelbouwwinkel in de buurt naar een vervangende aandrijfset.

Er zat een borstelmotor in (speed-?) in combinatie met een 9,6 volt 1000mAh NiMh accu. De originele accu heb ik al vervangen door een Graupner variant, exact dezelfde specs.

De winkel gaf mij een brushless set mee bestaande uit:
- motor; KV: 840 RPM/V, 2-3 lipo, prop: EP9*4,7 of 10*4,7
- regelaar; 30A
- propellor; 7*7 (groter kan niet door de staart die dan in de weg zit)
- spanner

Zoals in de link te zien is gaat het om een duw-aandrijving.

Nadat ik deze set in/op het vliegtuig gebouwd had krijg ik deze nogsteeds niet de lucht in, ik heb het gevoel dat ik simpelweg te weinig duwkracht heb.

Ik hoop dat iemand mij hier advies kan geven over wat te doen, of wat te vervangen. Ik ga ook nog een keer langs die winkel, maar ik zou graag eerst jullie advies ook eens willen.

Motor goed aangesloten? Propellor goed op de as gemonteerd? Misschien naar de winkel gaan met je setup en vragen hoe je deze moet aansluiten?

De propellor moet altijd met de bolle kan naar voren, meestal staan er ook nog lettertjes op (maten etc.) die moeten allemaal naar voren wijzen.