Welke brushless voor Funjet met 4S?

• Topicstarter Topicstarter utilman
  • Startdatum Startdatum
U

utilman

Guest
heb een HET-RC 4W erin gehad die ik met een 4S vloog. helaas is de 4W nu een beetje gaan flippen, en draait alleen nog met schokken rond. dit nadat ik tijdens vlucht gas eraf heb gehaald. jammer. kan ook wel aan een crash hebben gelegen die ik een keer had met de 4w...

kan nu weer een 4W kopen, en gokken dat het goed gaat om zo'n 400-450watt erop te duwen, wat eigenlijk wat teveel is. kan ook een nieuwe kopen, een andere. iemand een goede tip voor ee 4S?

dit wat?
RCtechnics Internet Store
RCtechnics Internet Store

deze motor : Hobbycity Online R/C Hobby Store : Feigao 380-16S 2467kv Brushless Inrunner $29.90
met een 5.5x4.5 master airscrew prop van bij rctechnics

Funjet-4S-5.5x4.5-inflight.jpg

De stroom is inderdaad veel te hoog geweest voor de 4W. De 3W is maar voor rond de 30A. De 4W kan minder stroom aan. Dat de temperatuursensor aan de buitenkant van de motor niet te veel aangeeft betekend nog niet dat de magneten binnenin de motor koud blijven.... :(
Bovendien is het rendement bedroevend laag, dus echt veel output zal je er niet meer uit gekregen hebben, dat met nominale belasting.

Nu heb je echter een dillema. Wil je een zwaardere kist met evenveel of meer vermogen, of wil je hetzelfde gewicht met minder vermogen?

niet doen. De 2w20 heb ik op mij voodoo op 3S en die breng het kistje op de grens van high speed stallen. de 16/15/2 ging met 3 cellen er ver overheen wat erg riskant is. De kleine prop (4.7x4.7) komt met de funjet maar net voorbij de motorkap dus zal die niet echt lekker werken.

Back