welke brushless voor micro jet / fun jet?

ik heb dus ooit eens een micro jet gekocht maar ik vind het standaard speed 400 motortje zwaar en zwak, dus had ik gedacht aan een brushless.
maar ik zou wel graag hebben dat ik later ( nadat de microjet kapotgevlogen is) dat dure motortje en regelaar nog kan gebruiken voor in de funjet te zetten ( die ben ik van plan te kopen zodra ik wat met mijn microjet kan vliegen )
welke motor en regelaar moet ik kopen? is het mogelijk om die dan nog te gebruiken op de funjet? zo nee : welke moet ik dan voor op de funjet kopen?

Hoi,

Ten eerste raad ik je het af om een microjet te kopen, maar meteen een Funjet.

Dit is mij ook hier geadviseerd.
ik heb hem nog niet want ik wil eerst leren vliegen met een jet.
en dat vliegt toch heel gevoelig hoor.

daarom heb ik me eerst een copy van de microjet gemaakt in depron.
En ik moet zeggen dat ik dat iedereen kan aanraden die wil gaan proeven aan het vliegen met een jet.

ik heb er gewoon een speed 400 inzitten met een gunther.
Doordat hij veel lichter is dan de originele vliegt hij behoorlijk goed.
weegt nu 330 gram multiplex weegt rond de 550 gram.

het gooien is met de funjet veel beter te doen zegt men dan de microjet.
althans ik moet zeggen dat mijn depronjet redelijk te gooien is.

DSC02405.jpg

Inderdaad.. sla die MicroJet over en ga voor de Funjet.. veel meer Fun! en bespaard frustratie.

zelf gebruik ik een Warp4-3 Turns en een 30Amps regelaar i.c.m. 2200 20C lipo en 5.5x4.3 Graupner Cam Speed Prop.

Met goed shoppen heb je die setup voor ongeveer € 100,- (Aircraft-world, ebay, hangar).

mja, maar ik heb al een microjet waarmee ik eens gevlogen heb ( poging tot ) bij de landing viel hij als een baksteen uit de lucht en met zijn neus de grond in. hij is nu terug hersteld maar ik neem dus aan dat ik het best met het speed 400 (6v) op 8 cellen blijf vliegen tot ik het wat kan en dan maar een funjet koop.
maar door die herstellingen is em nog wat zwaarder geworden...

Ik weet niet wat voor een motor je er nu in hebt liggen.

Maar die van mij is van depron en weegt 330 gram ik weet niet wat die van jouw weegt nu.
die van mij heeft weinig tot geen vleugel profiel die van jouw heeft dat wel.

als ik hem land hou ik er redelijk de snelheid erin en als ik op 1 meter hoogte ben gooi ik het gas dicht en trek ik up.
gaat altijd goed.

maar je moet ook niet te veel snelheid erin hebben want dan gaat ie juist weer omhoog.

en pas enorm op met een vertikale beweging.
dat heb ik teminste gemerkt tot nu toe .

de mijne heeft veel ruimte nodig om weer horizontaal te komen dan.
Wanneer je dit te laag doet boor je hem zo de grond in.

succes

Back