Welke (budget) motor is geschikt voor de midifan.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Nu ik de dikke lehner welke in de Panther zat kapot heb, ben ik op zoek naar een goede budget motor voor dit model. Deze motor moet het liefst draaien op een 16 cellen Nimh pakket omdat ik dit pakket speciaal voor dit model gekocht heb. Ik kan nog een behoorlijk stuk schuiven met de accu vom het zwaartepunt goed te krijgen.

Theo,

Zag onderstaande motor bij Rob op de site staan goed voor een Midifan met 5-6 Lipo

Motor: Hetrc EDF600 serie

Hij heeft daar de YAK15 en Gloster mee gevlogen en was daar goed tevreden over.

Geef Rob anders even een belletje.

Ton

Heb ik al gedaan en zijn advies is idd de Hetrc 600-24 of de 600-32. Dus zal het idd een van die 2 worden. Maar eerst fancalc aan de praat zien te krijgen.

Hoi Theo,

Weet ik :lol: heb vandaag Rob gesproken en hij vertelde ook dat hij de motoren door Fancalc heen heeft laten lopen.

Heeft hij niet 1 van de 2 motoren geadviseerd.

Ton

Dacht ik al......
De 24 gaf hij als eerste op en daarvan gaf hij aan dat hij er zelf mee vliegt.

Theo,

Gooi die motoren ook eens hierdoorheen. Hier kan je meer parameters invullen. Je kan er ook best dol mee worden hoor :wink:
Vergeet niet dat er nog een behoorlijk afwijkingpercentage van 12% bij kan zitten. Zo ging ik van 14S naar 13S terug, en dat is toch 7%, maar toch netjes.

http://www.s4a.ch/eflight/fancalc.htm

nee, nog niet, of ja toch wel, maar dat moet tot komend voorjaar wachten Eerst budget zien vrij te maken hiervoor. De regelaar is wel al inmiddels bij Castle creations voor reparatie en die komt binnenkortw eer retour.

Jep, die 80 ampere regelaar brande door terwijl de 40 ampere regelaar van Lehner niet doorbrande. De oorzaak een motor die niet meer wil draaien. Bij de vorige eigenaar ging alles goed, maar daar heeft de motor nooit lang volgas gedraait en bij mij viel de motor uit na 5 minuten volgas en startte niet meer op. Omdat ik dacht dat die 40 ampere regelaar kapot was (motor trok ongeveer 43 ampere) heb ik de regelaar gewisseld en direct bij het eerste gasgeven brande de nieuwe regelaar door. Nadat ik de motor uit de fan gesloopt had en navraag deed bij Lehner bleek de motor niet geschikt te zijn voor 16 cellen maar maximaal voor 10. Deze set is dus door een bekend electrojet winkelier/fabrikant zo geleverd met als advies 16 cellen nimh of 5 lipo's.

PS het zit het met je vrije / bouwtijd :wink:
Ik maak wel ergens een gaatje vrij als het moet, dan wachten mijn eigen projecten maar, heb nog genoeg om mee te vliegen.

Hoi,

Maar je weet toch dat bij Phöenix de regeling is: Al bezorg je de regelaar in 1000 stukjes, je krijgt dan een nieuwe voor de helft van de prijs. Of is dat niet meer zo? En voortaan toch maar even lezen voor hoeveel cellen een motor bedoeld is.

Alvast bedankt dat je eventueel genegen bent om tijd vrij te maken (Nu wachte op Jepe ) :roll:

Tot snel
Roel

idd, de regelaar wordt voor 55 dollar vervangen, dat is inclusief heen en weer zenden ongeveer 60 of 65 dollar, dus iets van rond de 40 euro en ik kan weer verder. Alleen duurt het nu langer dan normaal voordat ik de regelaar terug heb. De reparatietijd is al opgelopen naar 4 tot 6 weken.

Back