Sleurhutje
Forum veteraan
Na het indoorvlieger met F3P (nog geen wedstrijdniveau) en het behalen van het brevet met een Monsun van 1,6 meter wil ik me nu ook buiten wat gaan richten op het kunstvlucht-gebeuren. Dus de stoute schoenen aangetrokken en voor een leuke prijs in de opruiming een nieuwe Graupner Saphira opgeduikeld. Dol enthousiast natuurlijk maar de uitsparingen voor de servo's zijn weer een broodje speciaal lijkt wel. De beoogde digitale Graupner DS-3328 BB servo's zijn toch wel redelijk boven het budget en 3,5x de kosten van de bouwkit zelf. 8O De rest van de setup is ook redelijk budget met een 790W 42mm 980Kv buitenloper, 60A regelaar en de 4S/3400mAh LiPo's uit de Monsun. Voor een eerste avontuurtje met kunstvlucht wil ik niet gelijk 800 euro investeren. Als het bevalt komt er een SebArt 50E (welk model weet ik ook nog niet
).
Er is te weinig vlees voor een standaard maat servo's en mini servo's als de HS-85 lijken me niet krachtig genoeg voor een kist van deze omvang. Zijn er nog andere betaalbare alternatieven of is het verstandiger om een het gat uit te frezen en een nieuw bevestigingsrandje bij de servo's te lijmen?

Er is te weinig vlees voor een standaard maat servo's en mini servo's als de HS-85 lijken me niet krachtig genoeg voor een kist van deze omvang. Zijn er nog andere betaalbare alternatieven of is het verstandiger om een het gat uit te frezen en een nieuw bevestigingsrandje bij de servo's te lijmen?