Welke buggy

ben opzoek naar een goede 1:10 buggy
daar wil een brushless set inbouwen (zo snel mogelijk)

en een goede buggy bedoel ik mee

stevige diffrentieels,gelagerd,stalen tandwielen,slipperclutch?,
moet tegen een stootje kunnen,4wd,etc
en ook gangbaar in onderdelen

budget 150 ? zonder motor en verdere elektronica

graag wat aanraders

grt jarno

Laatst bewerkt:

graag wat aanraders

grt jarno

budget???

tamiya heeft leuke buggy's
of anders de hpi brama?

budget 150 ? zonder motor en verdere elektronica

graag wat aanraders

grt jarno

Traxxas Bandit, super snel temaken zonder enige tuning parts of iets dergelijks, eningste oppassen met de tandwiel verhouding en lagers.
verder is deze auto gebouwt om hard tegaan, en als je voor de vxl gaat dan heb je zeker een snelle buggy.

De associated B44 is super, maar kost wel 300€. Rijd gemakkelijk mee met auto's die nog veel duurder zijn. Maar als je je aan 150€ moet houden, dan is een Tamiya DF03 heel leuk!

De associated B44 is super, maar kost wel 300€. Rijd gemakkelijk mee met auto's die nog veel duurder zijn. Maar als je je aan 150€ moet houden, dan is een Tamiya DF03 heel leuk!

€275 :D RCRacing - Associated Factory Team B44

Maarja voor €150 euro heb je volgens mij geen 4WD waar je zo al een zo snel mogelijke brushless set in kan gooien.
DF03 heeft standaard geen slipper bijvoorbeeld.

En als je een DF03 een beetje bulletproof wilt krijgen gaat het ook aardig in de kosten lopen.

Misschien inderdaad 2WD overwegen?

Zoek eBay af voor een leuke roller (op DE komen regelmatig leuke rollers voorbij, US ook maar dan zit je weer met shipping). Voor zo'n lage prijs ga je nooit een nieuwe top kwaliteit roller kopen.

bedankt alvast voor de reacties

nou zie ik veell auto's met kunstof bodem
zijn er ook autos met een allu bodem?

of kunnen die kunstoffe ook veel hebbe?

grt

die kunststoffen bodemplaten kunnen erg veel hebben. :)
je zult ook niet snel een electro auto vinden met een alu chassisplaat, de nitro auto's hebben dit wel veel.

Klamath (bijna) alle 1/8 buggy's en truggy's hebben toch een alu bodemplaat?

Ja, en al die buggies en truggies zijn nitro auto conversies. (zelfbouw, al dan niet af fabriek. er zijn volgens mij maar 3 auto's welke een speciaal chassis hebben gekregen voor brushless. en dat is de HPI Vorza, en de Traxxas E-Maxx en E-Revo. al deze auto's hebben een kunststoffen chassis.)
besides, ik denk dat 150 euro een beetje (extreem) optimistisch is voor een 1/8 buggy.

De Alu plaat word gebruikt ivm de hitte van een nitro motor, heeft niets met de sterkte van het chassis te maken. :)

edit: Ok, de HPI Vorza heeft wel een Alu chassis. maar heb ook gezien dat dit in het principe een brushless conversie (af fabriek) van de Hot Bodies D8. dus zijn er maar 2 1/8 auto's die specifiek voor electro ontworpen zijn, en dit zijn de E-Revo en de E-Maxx.

Laatst bewerkt:
Niet voor een roller.

Maar wat het ontwerpen speciaal voor electro er mee te maken heeft ontgaat me volledig.

Wat het ermee te maken heeft is dat een Alu plaat niet nodig is voor een stevige electro auto. de auto's welke allemaal een alu plaat hebben zijn ontworpen voor nitro motoren, en de electro versies zijn hier gewoon weer van omgebouwd zeg maar.
bij een nitro auto heb je een alu chassis nodig, omdat de motor zodanig heet zou worden dat deze anders door je chassis smelt.
bij electro heb je alleen maar een alu motorsteun nodig (bij de 1/8's), geen alu chassis. snap je hem nu?

anyways, hij vroeg ook voor een 1/10 buggy, geen 1/8. dus boeit in deze context ook verder niet zoveel.

Wat het ermee te maken heeft is dat een Alu plaat niet nodig is voor een stevige electro auto.
Ahh zo, nja 100% mee eens. Rustler is van zichzelf al best stevig met alleen maar plastic.

Voor TS : 1/10 + 4WD + <150euro = lastig

Heb je reeds electronica voor een 1/10 of wellicht voor een 1/8?

neej heb nog geen elektronica

ik zou ook wel 1:8 brushless willen rijden
maar volgens mij word het dan best prijzig
want voor 1:8 heb je veel zwaarder spul nodig

ik denk dat als ik een 1:10 auto heb en een
brushless set (motor,regelaar) zon 60/80 euro kwijt ben
4600kv motor
dan ben je behoorlijk rap met 11.1 v lipo

voor die 150 hoef ik dus alleen een auto te hebben geen elektronica

kheb er ook aan zitten denken om voor 100 euri een nieuwe rollend chassis te kopen van carson specter 2 1:8 en daar brushless op de bouwen
deze is wel een stuk zwaarder en groter
waarschijnlijk heb je hiervoor wel een 6000Kv/100A
en een paar beste lipo's

Ik zou liever een paar euro meer investeren en een goede/degelijke wagen kopen.

Zoals je zegt is 1/8 toch een stukje duurder dan 1/10 ja.

Mja, breng eerst maar eens in kaart wat het aanbod is in 4WD + 1/10 + buggy. Als je dat maakt heb je zo bekeken wat het beste voor je is.

Back