Welke castle motor voor TCS XL Flux met foto's

Hallo mede forum leden.

Ik heb op dit monent een Flux met TCS XL tvp's en the stadaard motor

Opdit moment houd Castle een uitverkoop.

http://www.castlecreations.com/promos/motor_clearance/motor_clearance.html

Welke motor kan ik het best nemen om de standaard motor te vervangen.

de 1512 , 1518 , 1520 of the 1717

Ik heb Goliath banden onder deze setup en heb verder niets veranderd aan de tandwiel verhoudingen.

Alvast bedankt voor de input

Laatst bewerkt:
Mij werd een 1520 aangeraden op 4S in mijn MBX6Te, die is natuurlijk wel een pack lichter dan de Flux XL. Ik zou met een 1520 / 1600kv toch het liefst 5S willen rijden (29.600 rpm). Maar je kunt het eens op 4S proberen.

De 1520 heeft dezelfde diameter als een standaard 1515, maar de Flux heeft een smooth can met die vinnen dus zul je even na moeten meten of het zou passen of niet. De lengte is iets langer, dus zul je even moeten controleren of dat past of niet.

Op verzoek van haastnooit

Kleine Flux naast XL flux

28vbwo8.jpg
[/IMG]

11iz7tv.jpg

eb1lqc.jpg
[/IMG]

315jptx.jpg
[/IMG]

naar dit voorbeeld
2n20491.jpg
[/IMG]

aan deze test body begonnen voor XL
eerste test was niet goed ( polyester vervormde het papier teveel )
heb nu een test gedaan met epoxy en dit gaat goed als deze klaar is
laat ik het eind resulttaat zien. Maar voor het maat beeld een paar foto's
met mislukte polyester coat

33lcn60.jpg
[/IMG]
6i40h3.jpg
[/IMG]
b88c1y.jpg
[/IMG]
1zwhug8.jpg
[/IMG]

voorbeeld van papieren body voor stealth warthog blijft zo maar dan helemaal zwart.
5mfecy.jpg
[/IMG]

Ben nu ook bezig om de warthog op schaal 1:10 na te bouwen.

Bodies worden van epoxy versterkt met glasvezel ( redelijk onverwoestbaar ):):)

Laatst bewerkt:
Ai, dat zijn mega huge ass heavy banden. Zeker je gearing verlagen want ik durg er bijna op te wedden dat het te warm wordt.

Zo Soro, heftig ding zeg. En nog een leuk bodyprojectje erbij ook. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Tov je voorbeeld zijn de banden wel aan de grote kant, niet ?

Nard

Ik heb de Goliath banden ook onder mijn standaard flux gehad
maar nergens problemen mee gehad ( standaard flux gearing 4 cel lipo )

Haastnooit

Klopt staan ook niet in verhouding met warthog bodie
Maar ik vond het gewoon even leuk staan:lol::lol::lol:

Haastnooit

Denk dat als de kap klaar is de standaard flux banden het best bij de warthog bodie passen :?:

thnx ,jammer dat ze allemaat out of stock zijn.heb nu op ebay een paar biedingen lopen voor een normaal xl chassis en center as.

Ik ben de weg een beetje kwijt ??

Een vriend van me zegt dat de standaard 2200 KV motor beter is voor de XL Flux omdat de CC 1520-1600KV 1 Turn en de CC 1717-1580KV een lager KV waarde hebben.

Klopt dit ??

Ik gebruik 4 cell lipo's

Ja het klopt dat de andere twee CC's minder KV hebben maar of hij daar slechter van word?
Minder KV's hebben volgens mij meer trekkracht en zijn net wat langzamer dan een motor met meer KV's met dezelfde accu's
(Correct me i'f i'm Wrong)

de 1520 en 1717 zijn (fors) grotere motoren dan de 1515 en hebben meer vermogen dan de 1515. Om het verschil in kv te compenseren kan je op 6s gaan rijden. Dan heb je een setup met veel meer power dan de 2200kv op 4s.

Back