Welke club is geschikt voor parkflyers?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Semafoor, 11 dec 2002.

  1. Semafoor

    Semafoor Guest

    Nu ik niet meer òp m`n plaatselijke kunstgras veldje van de voetbalclub mag vliegen ben ik toch van plan om lid te worden van een club. Voordat ik lid word van een club heb ik nog een vraag!

    Bij welke club in de regio word gevlogen met parkflyers?
     
  2. Tanja

    Tanja Guest

    Waarom zoek je speciaal een club waar met parkflyers gevlogen wordt?
     
  3. Semafoor

    Semafoor Guest

    Omdat bij sommige clubs alleen maar oude baasjes :? zitten die overal op mopperen en vinden dat je net zoals de andere kisten een cirquitje moet vliegen buiten het veld om voordat je land wat overigens met parkflyers vrijwel niet mogelijk is omdat je dan je vliegtuig dan niet meer goed ziet. Ook ben je met een parkflyer verplicht om boven het veld te vliegen. Zullen ze hier denk je blij mee zijn??? Ik dacht het niet :roll:
     
  4. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Gewoon eens bij een club gaan praten. Veel clubs hebben inderdaad officieel bedenkingen als je niet met "een rode charter" begint, maar meestal zijn er dan voorwaarden af te spreken dat je toch met een parkflyer of ander afwijkend toestel kan vliegen.

    Zelf zie ik een parkflyer als een soort vooropleiding vliegtuig. Je vliegt er makkelijk mee zelfstandig, maar als je er een brevet mee vliegt (als dat technisch kan, en club werkt mee), zal je voor een vervolg kist mischien toch weer even met een instructeur moeten lessen.
    KNVVL zegt niets over type vliegtuig, dus officieel heb je gewoon dan volwaardig "motor" brevet, maar de club kan CLUBregels laten toepassen op het soort vliegtuigen dat mag vliegen (alleen parkflyers bijvoorbeeld)

    Eigenlijk niet anders dan wanneer je met een charter brevet hebt gehaald en daarna kom je met een eerste rolroer trainer. Ook dan normaal dat je even met een instructeur overlegt.

    Een en ander is sterk van clubcultuur en lokale interpretaties van regels afhankelijk, maar uiteindelijk zit iedereen toch op een modelvliegclub voor het vliegen. Hoop ik :roll: .
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.741
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Joh, je moet eens proberen met een (echt) lijnbestuurd model te vliegen op een RC-only site...
    Het is dan gevaarlijk om tegelijkertijd met RC-kisten te vliegen.
    Moet je horen wat een gemopper, omdat ze op een middag 3 x 9 min. (!) aan de grond moeten blijven... Het is niet goed of het deugt niet.

    Gelukkig is er bij mijn club (Almere) een apart gedeelte voor LB en heli-hoveren, dus dat gaat uitstekend, maar het heeft de nodige voeten in de aarde gehad.

    Het lijkt mij een kwestie van tijdblokken instellen. En niet parkflyers mixen met grotere en zwaardere modellen. Sowieso toch wel een circuitrichting afspreken, want je zit zo frontaal op elkaar.
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Hey Bruin, mijn parkflyer/indoorkisten kunnen ook prieeema op de LijnCircel!! Goed idee!!
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.741
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Regel het maar, mijn zegen heb je.... :wink:
     
  8. Semafoor

    Semafoor Guest

    Klopt het dat als je bijvoorbeeld in Laren woont je niet lid mag worden van Almere omdat je niet uit de provincie komt??
    Zo ja, waar slaat deze maatregel op?
     
  9. Bij mij op de club los ik het zo op: (ik ben namelijk de enige die soms met parflyers of slowflyers vliegt, ik weet dus niet of het wel mag...ik heb het ook nog nooit gevraagd :roll: )

    -Ik zoek me altijd een moment uit waneer er weinig gevlogen wordt (als ze allemaal gecrasht zijn :twisted: of als ze even pauzeren.

    -Ik ga eerst naar het pilotenvak zelf en vraag of het hen stoort niet lager dan 15 m te komen. anders wacht ik gewoon even;

    -Ik spreek af dat als er iemand wil landen of opstijgen dat ik altijd eerst mij bakkie neerzet. (hoeft eigenlijk niet maar als ze tegen je vliegtuigje vliegen kan ik al raden aan welk vliegtuig het meeste schade is :? .)


    Zo verloopt het vredevol op mijn club... Aldat ik als ik aankom wel dikwijls te horen krijg: "zijde daar weer met u prutsen!" (vriendelijk bedoeld denk ik)...Meestal zwijgen ze wel als ze die prutsen zien hooveren, want hooveren is nog een onbekent fenomeen op onze club....

    Niels
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere

    Goeie vraag.
    Evenals iemand uit Almere niet lid mag worden van de G&E
     
  11. Semafoor

    Semafoor Guest

    Ja, precies. Heeft dit te maken met ruzies tussen beide clubs :?: Of heeft dit een hele andere reden
     
  12. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Beperkte capaciteit van een vliegveld bijvoorbeeld....... :twisted:
     
  13. Guest

    Guest Guest

    Een golfclub, liefst een beetje zware.... :twisted:
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.741
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou, dat is vrij simpel. De gemeente Almere heeft in het contract met de club gesteld, dat 3/4 van het aantal leden in de gemeente woonachtig dient te zijn. Het is een keuze tussen dat, of geen terrein. Niet zo moeilijk dus....

    Stel je eens voor dat een club op het oude land van hun terrein wordt gezet en de leden hiervan zich en bloc bij een poldervereniging aansluiten. Als de nieuwkomers vervolgens de meerderheid vormen, zijn de oprichters en grondleggers van de club vervolgens gasten in eigen huis. Reken maar, dat je dan problemen hebt...
    Bovendien zit de MVA bijna aan z'n plafond qua ledental.
     
  15. Semafoor

    Semafoor Guest

    Is er een wachtlijst waarop ik me kan inschrijven om lid te worden van deze club??
     
  16. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.741
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
  17. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Heel simpel, je kunt natuurlijk bij de MCH lid worden (huizen lekker dichtbij) of bij de G&E natuurlijk, daar vliegt harold, dirk, en ik zei de gek af en toe met den schlowflyers.. alleen hoe het nu in het vat gegoten wordt met het evt brevet, al sla je me dood........ vraag anders als je in de winkel bent ff een infovelletje dan kan ik je de telefoon nummers geven van de verantwoordelijke figuren...................Peet.....................8)
     
  18. Semafoor

    Semafoor Guest

    Ja bedankt, ik kom vrijdag wel ff langs. Zijn de speed 280`s al weer binnen :roll:
     
  19. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    wat is het leven makkelijk in Brabant,ik ben lid bij 2 clubs en heb nog nooit iemand commentaar horen geven op slow,zweef,heli,speed,motor of wat voor toestellen.gewoon overleggen en alles komt goed.
    het zal wat te ver zijn maar je bent altijd welkom.
    Ik ben wel benieuwd hoe men in het algemeen omgaat met gastvliegers,wij hebben veel campinggasten in de zomer die dan graag wat komen vliegen.mag dat bij jullie ook??

    Jan
     

Deel Deze Pagina