Welke competitie buggy?

Hallo,

Ik zou graag in een club stappen en wil graag een competitie buggy (desnoods truggy) die goede grip hebben op gras enzo. Zo een zoals je bij die wedstrijden op youtube ziet. Die razendsnel optrekken, super hoog vliegen en super goede bochten kunnen nemen. Ik zoek zo een om in de toekoms mee te kunnen doen aan het Belgisch Kampioenschap. Dus mag iets professioneel zijn.

Heeft iemand iets dat hij weg doet of iets in gedachten? Laat maar weten!

Andreas

Wat is je budget? Neem aan schaal 1/8?
Wat zijn goede auto's:
-Mugen mbx6 eco (ga er zelf een binnekort halen)
-Serpent cobra 811 (2.0 versie is net uit)
-Xray xb808e (xb9e komt binnenkort uit als het goed is)
-Kyosho mp9e
-losi 8ight 2.0
-Team C kit (de wat goedkopere 1/8 buggy variant, maar schijnt het goed te doen)

Maar zoals eerder gezegd, wat is je budget? Heb je al enige elektronica voor in de auto, batterij/lader/zender/regelaar/motor/etc...?

Bedankt voor het snelle antwoord !

Mijn budget is ongeveer 350 euro. Maar hij moet wel electro zijn...

Bedankt !

Klinkt misschien hard, maar met 350 euro ga je het echt niet redden. Voor dat geld ga je nog niet eens een rtr 1/8 buggy krijgen, laat staan een competitie wagen. Ik denk dat je beter even kunt door sparen of kijken naar een andere klasse (bijv 1/10).

Ik zag deze Team C hier te koop staan, zeer compleet en een nette prijs, net binnen jou budget.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-autos/184133-team-c-1-8-t8e-wedstrijd-buggy.html
Ik heb er zelf ook zo 1 gehad en er een jaar mee gereden (geen wedstrijden maar wel op een circuit), was er zeer content van maar wilde weer es wat anders.
Alleen.... er is in Belgie geen kampioenschap voor 1/8 electro-buggies en ook niet voor truggies.
Er worden wel wedstrijden gehouden voor 1/8 electro-buggies in Belgie, meestal in Walonie geloof ik.

Competitie en je budget gaan niet echt samen, tenzij je een leuke 2e hands auto kan vinden, die met veel onderdelen wordt geleverd, en netjes is behandeld door de vorige eigenaar.

1:10 electro BNK

Hallo,

De Losi 22 RTR en de Durango Dex210 RTR zitten redelijk in de buurt
van dat budget. Met een klein beetje bijbetalen zou je een van deze 2
auto's moeten kunnen krijgen die allebei absoluut competitie geschikt zijn.
Dit zijn wel 2WD auto's, 4WD zal je met dit budget niet lukken vrees ik.

Hans

Vervelend om te horen, maar mijns inziens gaan kampioenschaps-ambities niet samen met een budget van 350 euro. Reken ook mee extra geld voor onderdelen en eventuele lader en lipo's, dan zit je zo op het dubbele.

Desalniettemin wens ik je succes met je zoektocht

Geef ons eerst maar eens wat meer info.

Vanwaar ben je ergens? Dan kunnen we misschien een club voorstellen waar je eens kan gaan kijken.

1/8 is in België helaas nogal beperkt qua mogelijkheden, weinig circuits waar je ermee mag rijden, en nog minder wedstijdjes. Vandaar dat er heel wat Belgische rijders vooral in Nederland gaan rijden.

1/10 biedt heel wat meer mogelijkheden: meer circuits, meer wedstrijden, een Belgisch-Nederlands kampioenschap, meestal goedkoper, ...

Regelmatig komen er wel leuke 2de hands aanbiedingen langs die om te beginnen zeker en vast goed genoeg zijn.

Hallo,

Ik ben van antwerpen. Maar de club mag niet te ver af zijn. Ik ben nog jong en hang af van mijn ouders. Dus die kunnen niet ieder weekend 1 uur heen rijden, dan 1 uur terug en dan ook nog eens om me te komen halen ! Dat is 4 uur rijden voor hun en zien ze niet zitten. Ik zou mijn budget nog wel willen ophogen tot 500 euro maar dan moet ik gewoon wat langer sparen.

Ik zou dus echt wel graag 1/10 hebben dan. En allerliefst 4wd. Ik heb al een lader.

Andreas

Zou idd 1/10 gaan rijden dan...
Eventueel Arendonk?

Qua auto zijn hier al veel goede voorstellen voorbij gekomen! :)

Dus het wordt 1/10 4wd?
Dat zal wel lukken met 500€.
Je kunt em dan het beste kopen bij een winkel in de buurt.
Dr zit er volgens mij wel 1 in de buurt van Antwerpen toch?

Jaja dat heb ik van men vorige auto's een lipo lader. Er zijn er meerdere in de buurt. Maar welke auto nu he? Er zijn al veel 1/8 opgenoemd maar 1/10 4wd niet ! Ik dacht om te gaan rijden in Belgiumpowerteam?

Bedankt

Kyosho Lazer FS2, Associated B4 serie, hoor ook goede dingen over de Team C 4wd auto's, Schumacher is goed, en Yokomo heeft ook fraaie 4WD wagens. Je kan ook het te koop gedeelte op dit forum goed in de gaten houden, staan met regelmaat wedstrijdauto's op, die worden verkocht omdat de eigenaar door een ander merk word gesponsord, een ander type auto wil, of de nieuwste versie van een auto wil, en de vorige versie dus van de hand doet. En dat zijn vaak nog zeer goed bruikbare auto's, soms met een schat aan reserve onderdelen erbij.

Zet je er een andere kap op. Of je neemt een Short Course truck, of Truggy. Opties genoeg. En als je een wedstrijdauto zoekt, is het leuk als die er ook nog eens gaaf uitziet, maar is het niet belangrijker hoe het rijdt? ;)

Back