Welke compressor voor de luchttank gebruiken jullie?

Heb mijn vorige luchtpomp van BOSCH gesloopt vanwege lekkage en een nieuwe gekocht van Turbo Car Accessoires (Kinzo) bij Sandor. Bosch heeft overigens de pomp niet meer in het programma, jammer, want die pompte sneller.
Op zich is Kinzo goed maar met een grotere tank duurt het vullen best lang, ook de accu is relatief snel leeg. Ik ben al aan het neuzen naar een 2e accu.

Zijn er nog alternatieven voor een iets grotere unit, maar dan wel eentje met in/aangebouwde accu, de auto staat nl op een andere plaats geparkeerd als dat de vliegplek is.
Ik heb wel wat zitten koekelen met mini compressor, maar dat zijn allemaal units zonder accu.

Hoe lossen jullie dat op?

Ik heb nu een klein mini compressortje op 12V tot 7 bar en heb daar een 3s lipo op gezet. Gaat aardig goed :) klein tankje duurt 5 SEC. Grote wat langer natuurlijk.... Is wel wat knutselwerk uiteraard maar dat is juist leuk :)

Laatst bewerkt:
Eeh sorry..... ik had min getyped ipv sec...... ;) Hij zit dan op 7 bar. Tot 5 bar gaan een stuk sneller.

Tsja...., dat is dan een voordeel van een luchtstart turbine....:lol:.....persluchtfles tóch bij dus vullen maarrrr...

500cc tank zit iedere keer in 3 seconden vol! (en dat is nog met vulrestrictor om het niet té bont te maken)

Groetjes,
Gerald

Gerald,
Ja, dat had ik ook al bedacht, dat er een limiet is aan het snelvullen met al die koppelingen en slangetjes die achter kraagjes hangen....
Maar een duikfles meesjouwen om luchttanks te vullen vind ik overkill...met mijn kerostarts... :)

ik heb de accu inhoud er uitgesloopt en een 4s 2500 maH lipo in gezet.
en er een extra stekkertje aan gemaakt voor het laden.
dus je ziet er niets van omdat de lipo presies in het hulsel van de accu past
ideaal:p , niet elke week hoeven opladen. en pomt snel.

de grote tank in mijn mb 339 zo vol op 5 bar

gr maikel

Hoi Richard,
ik heb ook de kinzo en pas goed de lipo er in ,
ik ben er mee begonnen om deze om te bouwen naar lipo en het werkt gewoon goed.

gr vosje :)

Patrick.
OK.
Ik ben nog ff aan het kijken naar een reserve accu, dat zou ook een oplossing zijn, maar die kost incl opsturen bijna 38 euro! Dan heb je bijna een nieuwe pomp!

Ik heb als een "last ditch" oplossing een soort fietspomp in de bus liggen met een passende slang er aan...mja, ik denk dat iedereen zich een bult staat te lachen als jij je model staat op te pompen, haha!

Geen geld stoppen in zo'n Kinzo accu, die is leeg als je ze de dag tevoor niet hebt geladen. Beter koop je bij Hobbycity de zwaarste lipo die je in het originele bakje krijgt. Dan moet je maar eens per maand laden, bij occasioneel gebruik.

pomp

@Richard.

Ik had nog genoeg sub C celletjes NiMh 3300 liggen en laten die nu net mooi in de accu houder passen van zo'n Kinzo/Gamma pompje (fiets-afdeling) oude eruit en NiMh erin.
Inderdaad zitten er orgineel in zo'n accupakket super cheapo pikke poelie NiCad cellen in, er ging maar zo'n 800 m/Amp in, en bij een beetje belasting storte die in. (en dat pompt langzaam joh)
En nu, 1 keer laden en heeeeeel veel pompen met een grote snelheid.
Moet je effe bij Vapex kijken die heeft de NiMh cellen nu redelijk goedkoop.

Ger.

Ik vind 5 minuten voor een (grote) tank al véél te lang!
Hebben die dingen maar zo'n kleine opbrengst dan?
Ik zoek dus iets anders, tks.

tip:

sloop accu
bouw 5 lipo,s in , kan die hebben.

resultaat 3 x zo snel
gemiddelt een x laden per weekend
de lipo,s passen in de oude accu bak.
de oplaadhouder openmaken
led eruit slopen , weerstand eruit.
en met je gewonen lader voor je lipo,s laden.

Back