welke connector is geschikt

hoi ik heb een vraag.
is deze connector geschik voor een ZIPPY Flightmax 4000mAh 6S1P 40C
zie foto
high20c20mela.jpg
het is voor een t-rex 500
RCE-BL60G 60A Brushless ESCX1 (Built-in 5-6V step-less adjustable BEC)
500M Brushless motor alles is standaart van align
gr pierre

Laatst bewerkt:
Ik heb geen ervaring met de trex-500 maar ik weet wel 99% zeker dat die connector geschikt is, deze connectoren heb ik in mijn boot en daar gaat echt heel veel stroom door. ze kunnen iets van 60-80A continue hebben geloof ik. In mijn boot trek ik pieken die hoger zijn dan dat. lijkt me dat een trex 500 niet zoveel trekt?

Niks mis mee hoor, ik gebruikte die dingen ook voor op m'n 600 toen hij nog 6S was. Dan ging er gemiddeld zo'n 40A door en pieken boven de 100A. Voor op een 500 zou ik me er niet druk om maken. Wel een behoorlijk forse lipo voor een 500.

Ik heb vlieg in de T500 ook met een stock motor van Align met dezelfde connectors, de lipo is een 3000mA/35C. Geen enkel probleem, die stroom kunnen ze prima aan.

Even iets heel anders: Krijg je die 4000mAh lipo wel onder de kap? En krijg je dan het zwaartepunt nog wel goed?

Zeker geschikt wat capaciteit betreft. Wel is mijn ervaring dat de Dean connectoren female wel moeten breder gemaakt worden om de male pluggen vlotter te kunnen 'ontvangen'

Even iets heel anders: Krijg je die 4000mAh lipo wel onder de kap? En krijg je dan het zwaartepunt nog wel goed?

das een goede vraag daar heb ik eigelijk niet over naar gedacht toen ik deze bestelde oei.hij is nog onder weg!!!!!

Laatst bewerkt:
Hou er rekening mee dat hoe zwaarder de accu (en dus heli) des de minder de vliegeigenschappen worden. Je kunt beter een paar lichtere accu's aanschaffen dan enkele zware. Als je later begint met 3D zul je ervaren dat een zware heli niet zo lekker vliegt.

Als de batterij niet precies onder de kap past, zou je de batterijtray ietsje kunnen verlagen. Met de dremel nieuwe schroefgaatjes boren, tis ook een mogelijkheid om het zwaartepunt te optimaliseren.

hoi ik deze lipo`s te koop staan. flightmax 6s 4000 40c liggen deze waren bedoel voor mijn helie. t-rex 500.
maar deze zijn te groot en het gewicht is te zwaar.
ik heb ze verkeert bestelt.als je interesse heb laat het even weten.
ze zijn hagelnieuw .

Back