Welke controller/motor voor cablecam?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door larzveenz, 1 jan 2013.

  1. larzveenz

    larzveenz

    Lid geworden:
    1 jan 2013
    Berichten:
    1
    Beste forumgebruikers,

    Hoewel ik een niet-autogerelateerde vraag heb leek me dit toch de beste plek om wat meer informatie te winnen voor een project dat ik wil doen, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Ik wil voor gebruik bij videoshoots een radiografisch controleerbare cablecam maken - in principe een GoPro (bij velen ongetwijfeld bekend) die onder een 'karretje' (unit) hangt dat met gelagerde wieltjes over een strak gespannen touw / kabel heen en weer kan bewegen. De basic set-up heb ik, maar ik weet niet hoe ik nu verder moet. Ik verdwaal echt in het aanbod aan controllers, motoren en alles wat erbij hoort. Ik heb er echt geen verstand van, dus vrees dat het kopen van een complete rc-auto en het gebruiken van de onderdelen (ongetwijfeld de goedkoopste optie) geen succesverhaal gaat worden.

    Hopelijk kunnen jullie me tips geven of vertellen welk merk en model (controller, reciever, motor, etc) ik moet hebben.

    Wat ik ervan verwacht:
    - moet erg snel kunnen accelereren
    - moet een snelheid van 40-50km/u halen
    - moet twee kanten op kunnen (achteruit hoeft niet per sé op volle snelheid)
    - moet snel kunnen afremmen
    - hoe simpeler, lichter en goedkoper, hoe beter
    - bereik van minimaal 100 meter (in bebost gebied)
    - minimale trillingen van de motor (als dit mogelijk is)

    Het gewicht van de unit (camera, wieltjes en constructie die alles bij elkaar houdt) is een kleine 900gr.

    Alle hulp en info wordt erg gewaardeerd :)

    Thanks!
    Lars
     

Deel Deze Pagina