Welke drifter is drift klaar te koop?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door jakkobink, 11 sep 2010.

  1. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Hallo,
    Ik ben nu sinds een jaar geinterresseerd in rc driften.
    Na veel te hebben gelezen, bekeken en in handen te hebben gehad zit ik met een grote vraag die ik niet beantwoord krijg in topics van anderen.
    Ik wil een drifter. Geen instap model dat toevallig los op zijn banden ligt om te driften. Ik wil een echte drifter. Als iets beter kán dan doe ik het vaak ook, dus al mijn projecten zijn over de top geupgraded. Ik wil een auto waarbij dit liefst niet meer hóeft om goed ermee te rijden. De looks zijn niet belangrijk in eerste instantie. Uiteindelijk lijkt me een realistische rally body mooi. Nu lees ik al ee hele tijd over zoveel geschikte chassis, typen en tunes dat ik er niet uitkom. In iedere winkel hebben ze een ander idee over drift onderstellen.

    Hoe kom ik aan een 4wd auto waar ik fijn mee kan rijden zonder te blijven upgraden en sleutelen? Ik zou graag willen weten wat de ultieme drift auto is, en welke voor mij als hobby het meest geschikt is. Met deze informatie zou ik erg geholpen zijn.

    Jakko
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  2. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    In principe kan je met elk 4wd onderstel driften. Ik gebruik zelf een hpi sprint 2 en deze doet het prima. Jij wilt echter een over de top luxe model dus neem dan gewoon een onroad competitie chassis en pleur er driftbanden van R2Rdrift onder en je bent er:)
     
  3. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    of kijk even op rc drift forums wat hun het meest gebreuken.
     
  4. stefan1

    stefan1

    Lid geworden:
    16 apr 2007
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Breda
    TT-01, TA-05 als je het geld ervoor hebt de nieuwe VDF, TRF oid.
    Op Rcdrift driften ze van tt-01 tot schumacher, en gewoon competitie onroad chassis.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Team Yokomo heeft vele drifters en accesoires in huis. Ook heeft HPI een drift collectie en Tamiya ook.
     
  6. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    En het maakt voor driften echt niet veel uit. Als je een chassis hebt waarbij de speling op ophangingsdelen binnen de perken blijft en je een en ander af kunt stellen is het prima.
     
  7. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Het een en ander wist ik al, Tamiya heb ik nooit serieus genomen, maar ik ga alle tips uitzoeken. Dank alvast ervoor. Het ziet er naaruit dat het toch weer tunen word om een stijve en strak afstelbare basis te krijgen.
    Jakko
     
  8. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    nee hoor je hoeft niks te verbouwen. je kan ook gewoon een duurdere wagen kopen ineens zoals de schumacher mission 4MILP race of een corally rdx phi'09.
     
  9. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Misschien toch maar eens mee beginnen dan. Tamiya neemt driften nu toch redelijk serieus volgens mij.

    [​IMG]

    Die zijn er genoeg. Hangt er vanaf hoeveel je eraan wilt uitgeven.
     
  10. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Mooi om te zien. Vanavond weer wat nieuwe dingen gelezen op verschillende sites. Mijn kritiek op tamiya trek ik in :)
    In het iets hogere klassement zijn er nog veel drifters over en is de keuze nog steeds ruim zeg! Dat had ik niet verwacht omdat ik me beperkt had tot 2 merken die overbleven. Nu zie ik dat veel merken goed met hun tijd zijn meegegaan!
    Bling doet me niks, kwaliteit in lichte/stijve/ sterke materialen. de prijzen vallen me enorm mee van de andere merken.
    Jakko
     
  11. Michiel H

    Michiel H

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Roeselare, belgië
    Driften op plastic banden vraagt om een zachte auto, zoals een Xray T3R.

    Heb zelf de T2R Pro en die auto is zo goed als het maar kan imo.

    Die zijn met frp platen die meer flex hebben dan carbon fibre, dat geeft meer controle bij het driften.
     
  12. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    ligt eraan wat voor driftstijl je zelf hebt. Ik heb ook een subtiele driftstijl, maar een vriend van mij rijdt het liefste zeer agressief...
     
  13. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    ik ben ook van plan een ''rij maar dwars auto'' te nemen.
    maar over welke verharde ondergronden kan je driften?
    asfalt, tegels, stoeptegels, klinkers of grove klinkers?
    is deze een goede: XB BMW M3 SPORT EVO DRIFT (nummer: TAM5780)?
     
  14. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    ondergrond: zo vlak mogelijk
     
  15. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    maar is het wel een goede auto?
     
  16. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Heb mezelf een Hong Nor E10-X kado gedaan, en hier driftbandjes onder gezet, en ik moet zeggen, het werk fantastisch! en dat voor onder de 199,- ;).
    Als het iets voor "erbij" is zou ik ook niet te veel aan spenderen ook...
     
  17. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Ach..wat is 'erbij' :)
    Ik heb op jullie advies een tt-01 2e handsje genomen. Iets te snel aangeschaft in een lichte staat van verruinering. De kale auto valt mee, de rest heb ik besteld/ geupgraded. er zit nu een nieuwe 5A 3c lipo in maar moet hem nog omstekkeren. En er zijn wat setjes driftbandjes onderweg. Hij wil nu wel een beetje, maar voor het driften heb ik de regelaar eens flink onder handen moeten nemen. Dat maakt al dag en nacht verschil, op de huidige bandjes heeft hij nog te veel grip dus moest de power flink omhoog. Helaas was de zuto compleet verkeerd opgebouwd (leuk voor op de plank zeg maar) Ik ben hem nu opmieuw aan het bouwen met de juiste gesealde lagers, shim ringen, andere vetten/ olien enz enz aan de hand van alle tuning reviews en bouwverslagen. Ik ben benieuwd of met de nieuwe geometrie gewichtsverdeling en afstelling resultaat gaan hebben.
    Via de TX kan ik de auto-gyro instellen/ aan-uit schakelen om eens rustig kennis te gaan maken met het driften.
    Langzaamaan gaat het met de kale auto zoals ik hem gekocht heb met de nieuwe instellingen in de regelaar en ouderwetse accu eigenlijk ook zo verkeerd nog niet, mooi dwars rechtdoor gaat prima, dwars de bocht door de bocht in de weg volgen gaat ook steeds voorspelbaarder. Ik ben benieuwd hoe hij het doet als de nieuwe onderdelen binnen zijn :)
    Jakko
    Jakko
     
  18. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Video van jou driftkunsten? :D
     
  19. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    ja, dan weet ik hoe een tt-01 kan driften.
    lagucci, heb je ook een filmpje?
     
  20. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    en hoe gaat het met de drifters hier? Gisteren heb ik samen met slashbasher met mijn hpi sprint 2 en zijn hong nor X10-E bij pk racing gedrift. Dat is goed te doen daar en heel gaaf over zo'n circuit!

    @ jakkobink: als je je tt-01 beu bent: voor 120 euro heb je een nieuwe hong nor X10-E (rollend chassis). En drift echt lekker!

    ps heb je nog filmpjes van je driftende tt-01?

    hier een filmpje van mijn wagen:



    en mijn maat met zijn tt-01:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina