Welke DVD's

Het is de laatste tijd meer bouwweer dan vliegweer :(
Ik heb me voorgenomen om naast het balsa gebeuren mij ook maar eens te verdiepen in de wereld van schuim en composiet. Ook omdat ik elektro wel leuk vind, maar ik toch meer lol beleef aan het smijtzweven.

Nu weet ik van het bestaan van leuke, goede en informatieve DVD's.

Nu kan ik gaan voor Barnes met de DVD serie "vacuüm bagging made easy" kost me zo 45 euro of zo.

Maar er is ook nog een leuke DVD serie van Carbon Arts. Voor ongeveer hetzelfde geld kan ik daar een set van drie DVD's bestellen. Ik zat te denken aan:
de HLG Pro Clinic, HLG Building Clinic en de secrets of thermals. Samen inclusief verzenden zo'n 52 euro

Graag advies
Ruud

Laatst bewerkt:
Hallo Ruud,

De DVD van Phil Barnes is als je wilt starten met zelf baggen onmisbaar.
Op de DVD staat heel helder en stap voorstap uitgelegd en voorgedaan hoe je een vleugel maakt met de bag methode.
Echt deze DVD is zijn geld meer dan waard doordat alle valkuilen wel behandeld worden.
De andere DVD zijn ook best aardig.
De Building clinic is zeer informatief maar wel slaapverwekkend.
Secrects of thermals ook goed.
HLG pro clinic heb ik niet nog gezien.

Als je wilt starten met baggen is de keuze makkelijk en moet je de Vacuum bagging made easy bestellen.

Frans

De DVDs van carbon Arts zijn de moeite als je wil DLG vliegen, maar niet als je wil leren om een vleugel te baggen. Ze zijn zeker interessant voor de beginner die eens in het brein van een pro DLGer wil kijken ;-) Het interview met Marc Drela is een must en de historiek van DLG is aardig om te zien.

Groeten,
Johan

Even het draadje uit het stof halen.

Bij Tailwind gliders verkopen ze ook een informatieve DVD over het snijden en baggen van vleugels.

Tot het einde van het jaar "free worldwide shipping".

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een tijdje een korte review van een paar DVD's gemaakt:
dvds-over-dlg

Als je zelf wilt bouwen: de DVD van Barnes
Als je meer wilt weten over werpen en vliegen: Paul Naton
De DVD's van Paul Naton bevatten qua techniek alleen een verhaal over hoe servo's in te bouwen en dergelijke, niet hoe je het model zelf bouwt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back