Welke EDF model

Discussie in 'EDF forum' gestart door mverhorst, 27 feb 2014.

  1. mverhorst

    mverhorst

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Schagen
    Beste,

    Al een aantal jaren vlieg ik met heli's en kan er ondertussen redelijk mee uit te voeten.

    Nu leek het mij wel wat om ook eens een 'fixed wing' te proberen en EDF trekt mij op één of andere manier aan.

    Nu weet ik dus niet wat te kopen, het liefst zoek ik iets niet te ingewikkeld en waar mijn 3s 2200 lipo's in lukken. Een model waar mijn oog op viel is de Hype Interceptor II.

    Wat kunnen jullie mij adviseren, het budget is ergens rond de 200 euro en het is voor al voor de 'leuk en erbij'/

    Alvast bedankt,

    Groet,

    Menno
     
  2. thomvh

    thomvh

    Lid geworden:
    20 aug 2010
    Berichten:
    237
    Locatie:
    nistelrode
    hoi menno,

    ten eerste wil ik zeggen dat het verstandiger is om eerst met een ander soort model te vliegen dan met een een EDF, ze zijn namelijk snel en hebben een hoge landingssnelheid. je zou beter met een calmato sport of iets dergelijks kunnen beginnen.

    mocht het idee van een EDF niet uit je hoofd te praten zijn dan kan ik de stinger 64 nog aanraden. deze vliegt nog enigszins makkelijk en heeft niet zo'n hoge landingssnelheid. hij vereist echter nog wel wat vliegervaring. ik heb de mijne altijd gevlogen met een 3s2200, maar ben sinds kort naar een andere setup overgegaan. de stinger 64 is van freewing dus een beetje googelen en je hebt hem zo gevonden.
    hoop je wat verder geholpen te hebben.

    mvg thom
     
  3. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Hi Menno,

    Ik moet Thom gelijk geven wat betreft EDF als eerste plank. Iets tammers is beter om mee te beginnen.
    Het is overigens handig om je woonplaats in je profiel te zetten, zo kunnen mensen gerichter hulp aanbieden. Ik kan nu b.v. roepen dat je eens aan de kabel met een EDF mag proefvliegen, maar als je 200Km ver weg woont heeft dat weinig zin.

    Gr. Emanuel
     
  4. mverhorst

    mverhorst

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Schagen
    Heren,

    Bedankt voor de reacties. In al mijn enthousiasme heb ik een 50mm EDF van Skyangel gekocht.

    De stinger was misschien een betere optie geweest achteraf. Mocht het met de Skyangel niet lukken ga eerst maar eens beter nadenken...

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Groet,

    Menno
     
  5. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    succes met de eerste vlucht. Heb je iemand die hem voor je invliegt en even goed kan uittrimmen? Als je dat ook zelf moet doen is de slagingskans erg klein vrees ik.
     
  6. mverhorst

    mverhorst

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Schagen
    Ik vrees met grote vrezen dat het dan meteen prakken wordt...

    Misschien in al mijn enthousiasme veel te impulsief geweest...


    Voorlopig zwerft mijn geld nog ergens en is mijn Katana nog niet onderweg... Misschien toch bij heli's moeten blijven...

    :confused:
     
  7. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Vraag gewoon even om hulp. Hier op het forum is vast iemand bij je in de buurt die kan helpen. Het is dat Schagen zo'n pokke eind weg is.

    Zonder hulp zou ik het echt niet proberen, is zonde van de investering. Een paar keer aan de kabel ermee vliegen zou ideaal zijn. Ook is er vast een vliegclub in de buurt: Noord-Holland
     
  8. elrofotografie

    elrofotografie

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    320
    Locatie:
    Ergens bij Rotterdam in de buurt
    Mijn vliegmaat is na jaren heli en vleugel vliegen ook overgestapt op EDF maar is eerst met een funjet begonnen om aan de snelheid te wennen.
    Nu vliegt hij met deze
    F4Phantom

    Zou ook deze stap eerst maken voor je aan een mooie edf kist begint.
    gr
    Ronald
     
  9. mverhorst

    mverhorst

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Schagen
    Beste Ronald,

    Bedankt voor je reactie. Maar ik denk dat dit alles ver boven m'n budget gaat uitkomen. Ik zal hoofdzakelijk heli's blijven vliegen en zocht een kleine EDF foamie voor de fun erbij.

    Voor nu heb ik een 50mm Skyangel Katana gekocht en ga proberen of ik dat voor elkaar krijg. Al lijkt het er wel op dat de webshop die ik gekozen heb geen verstandige keus is geweest....:( Heb met PayPal betaald dus hoop dat ik er nog wat mee kan, maar tot nu toe is het al een week radiostilte....:confused:
     
  10. mverhorst

    mverhorst

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Schagen
    Nou, de Katana zit in elkaar. Als alles meezit morgen eind van de middag de maiden. Zal mij benieuwen....
     
  11. mverhorst

    mverhorst

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Schagen
    Nou gevlogen heb ik!

    Weggooien en sturen maar, vlucht ging prima. Alleen het landen niet zo...

    Dus na drie glorieuze minuten ging het mis bij de landing. Even geen rekening mee gehouden dat een plank luchtsnelheid nodig heeft om goed te reageren...

    Had hem op hoge rates moeten zetten en de laatste bocht op wat meer hoogte moeten maken.

    Voordeel wel van een EPO plank, alles is te fixen met een beetje lijm en ducttape...

    Draadje mag dicht wat mij betreft...
     
  12. Ton

    Ton

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Hasselt (OV)
    Als je nog zoekende bent....

    Ik heb ontzettend veel plezier met een Aermacchi van HK. De kale kist kost ca 100.- 4 stuks 4euro digital metal gears erin. Carbon pijp door de vleugels. Vast landingsgestel eronder (aluminium driehoekjes met wiel ertussen). Basis of geupgrade EDF erin en vliegen maar.

    Deze kist vliegt ontzettend goedmoedig en is bijna niet te stallen. Kan zelfs zonder motor geland worden. Zweeft gewoon binnen. Super.
     
  13. mverhorst

    mverhorst

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Schagen
    Beste Ton,

    Bedankt voor je reactie. Ik ben niet meer zoekende. Heb lol gehad met een Katana en heb hem nog steeds vliegend op de stock setup. Ik moet nog even de tijd en de zin vinden om een Wicked Combo van DonsRC te monteren.

    Wel ben ik er bewust van geworden dat ik toch meer een CP heli iemand ben en heb de lol en de rust ook weer teruggevonden in het heli vliegen...
     

Deel Deze Pagina