Welke electro auto?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Leroy89, 6 mei 2020.

  1. Leroy89

    Leroy89

    Lid geworden:
    6 mei 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    maastricht
    Beste leden,

    Ik ben nu een aantal weken aan het oriënteren om een electro auto aan te schaffen.
    Nu heb ik op een aantal sites gekeken naar een aantal merken en accus.
    Mijn budget is rond de 250 om eens mee te beginnen omdat ik niet weet of dit mijn natuurlijk steeds meer enthousiast maakt.
    Merken die ik ben tegengekomen rond dat budget is himoto of de onderste klasse van arrma en traxxas.
    Wat raden jullie aan?
    Ik wil graag wat off road gaan rijden door het veld of landwegen zeg maar. Paar sprongen zou ook wel mooi zijn.

    Groeten Leroy
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Kijk anders ook even naar Tamiya, een Neo Fighter heb je RTR voor onder de 200 euro rijklaar en dus nog een budget voor een betere lader en/of accu en/of motor.
     
    Leroy89 vindt dit leuk.
  3. Leroy89

    Leroy89

    Lid geworden:
    6 mei 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    maastricht
    Top bedankt.. ben eerder geneigd naar een truggy. En zie dat de Neo een 2wd is, terwijl me een 4wd en betere wegligging zou hebben ivm 'wegdriften' in zand, of valt dit mee?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Natuurlijk zal een 4wd truggy makkelijk rijden maar een 2wd buggy zal het prima doen op laag gras en vlak zand,

    Alles komt met een prijs... De Arrma en ook Traxxas komen vaak zonder accu en lader, wil je voor zoiets gaan moet je heel goed opletten wat de totaalprijs wordt en ik kan je zeggen dat het je niet met je budget gaat redden.
     
  5. Leroy89

    Leroy89

    Lid geworden:
    6 mei 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    maastricht
    Ik wil er rustig wat van afwijken, dat is niet zo het probleem. En het Himoto, zegt je dat iets of helemaal niet aan beginnen? Ik zie namelijk rond die prijsklasse wel leuke ertussen staan.
     
  6. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    https://www.toprc.nl/absima-amt24bl..._XyZbrUtJ8NIQQuAil1vH4tjo9J14lWBoCe7cQAvD_BwE

    Ik heb de 2.4 brushed maar de 3.4 brushless kan geloof ik 60 km met een 2s lipo.

    De brushed gaat max 40 met een goede volle accu.

    De 2.4 brushed was 150.

    Leuk ding op een dun laagje los grind kun je bijna driften haha.

    Van himoto geen idee maar ik heb de indruk dat het een gevalletje goedkoop duurkoop is.

    De absima is ook budget spul maar kun je best leuk mee rommelen.

    Hoop dat je er wat aan heb
     
  7. Leroy89

    Leroy89

    Lid geworden:
    6 mei 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    maastricht
    Bedankt!

    (Ik heb de 2.4 brushed maar de 3.4 brushless kan geloof ik 60 km met een 2s lipo. De brushed gaat max 40 met een goede volle accu. De 2.4 brushed was 150.)
    Wat bedoel je hier precies mee? Sorry nog niet veel kaas van gegeten haha.

    Himoto staat veel op een site met Monstercars in de naam;) die hebben ook traxxas en meerder merken. Dus dacht misschien is dat ook wat.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Himoto zit net als ACME en Nitrotek aan de onderkant van de markt en toch het wordt verkocht en genoeg mensen zijn er tevreden over maar er zijn weinig fatsoenlijke modelbouwwinkels die hier wat mee willen doen. Je ziet ook dat deze merken alleen online verkrijgbaar zijn bij veelal giftshops en andere RC-achtige websites met alleen de goedkopere merken. En en enkele winkels leveren niet eens de onderdelen en ga ze helemaal niet lastig vallen met vragen om hulp.

    Een product is zo slecht of goed hoe je er mee om gaat. Maar van dat soort merken weet ik dat het snel slijt, servo's snel begeven en bij een klap assen heel simpel krom slaan (ook weer makkelijk recht te buigen).
     
  9. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    De absima amt 3.4 bl is een brushless systeem met een 7.4 volt lipo kan die 60 km.

    De absima amt 2.4 die ik heb kan max 40 km.
    Die koste 150 euro zonder accu en lader


    De absima amt zit het prijsverschil volgens mij alleen in de verschillende esc en motor.

    Ik moet trouwens wel zeggen de amt 2.4 die ik heb die heeft wel wat trilling als je gas geeft terwijl je de auto in de lucht houdt maar hij rijd wel leuk.
     
  10. hengelo78

    hengelo78

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    162
    hallo.

    mag ik me hier in mengen en vragen of dit wat is ?
    Reely Raptor 6S Brushless 1:8 RC auto Elektro Buggy 4WD RTR 2,4 GHz

    is me opgevallen dat het exact dezelfde auto is als de fs racing atom 6s desert buggy

    bedankt
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2020
  11. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Dacht ergens een gelezen te hebben dat het wel degelijk zou zijn, alleen zit je dan wel wat gebonden aan Conrad en een shop in Nederland die het verkoopt.
    Persoonlijk zou ik iets zoeken dat er op gelijkt naar een meer voorkomend merk waar je op meer plaatsen onderdelen kan krijgen.
    De rollcage is beresterk dat kan ik je wel zeggen, want die heb ik voor een project dat ik heb gemaakt.
     
  12. hengelo78

    hengelo78

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    162
    bedankt voor je reactie.
    maar als het dezelfde is als fs racing atom 6s dan kan je die onderdelen toch ook gebruiken?
    volgens mij echt precies dezelfde auto. ook reelly motor enzo erin
    ik weet dat het reely huismerk is van conrad, maar conrad is groot internationaal bedrijf en niet iemand die zomaar stopt met leveren lijkt me.

    maar als je andere tips hebt voor rond de 400 euro?
    voordeel was dat je bij die alles inbegrepen had behalve de aa batterijen

    heb arrma (granite 4x4 3s) (outcast 4s)gekeken, absima (torch 6s)(iets duurder wel) , losi(tenacity)
    ook allemaal leuk
     
  13. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Dat je die onderdelen samen kan gebruiken weet ik niet.
    Reely is een goedkoper merk, bij de andere heb je daar alleen de auto voor en moet je de rest nog bij kopen.
    Nu ik heb vooral ervaring met Arrma ben daar tevreden van, en onderdelen in overvloed.

    Nu axial is ook een goed merk(ik lees toch goede ervaringen) maar betaal je ook voor.
    Zou ik ook nog willen, de yeti vind ik tof.

    Eerst goed kijken wat je juist wil.
     
  14. hengelo78

    hengelo78

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    162
    ik weet wat ik wil.
    brushless offroad truggy , monstertruck (desert buggy) gewone buggy vind ik niet mooi.
    voor rest is belangenrijk dat het degelijk spul is en zoals je zegt onderdelen te vinden zijn en niet na een jaar niks meer van te vinden is.

    is reely te vergelijken met himoto of toch wel tandje beter ?

    absima lijkt me erg goed maar hoor dat het erg budget is. en dat de spur gear onder uit frame komt heb ik liever niet( al is het af te plakken ofzo)
    arrma vind ik mooie auto's maar de vering erg van tegenvallen (van wat ik gezien heb)
    losi tenacity db pro is erg mooie auto maar goed zoals alles heeft alles zn voor en nadelen.

    vind het daarom erg moeilijk kiezen.
    belangerijk is rond 400 euro (liefst met lipo)
    snelheid vind ik belangenrijk, toch zeker 80 en liefst harder.
    degelijkheid en beschikbaarheid onderdelen
    pinion en spur met cover erover. (wel net zo fijn)
    en schaal 1:10 kan maar liefst 1:8
     
  15. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Misschien dat anderen hier je meer kunnen helpen over het vergelijken van die merken.
    Bij de meeste buggy's is er opening in het chassis voor de spurgear.

    Lipo's heb je in alle prijzen.
    Maar uiteindelijk goedkoop is duurkoop.
    En hoe je er zelf mee omgaat.

    En niets is perfect.
     
  16. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Waarom moet hij perse 80 km of harder kunnen? Als je off-road gaat rijden zul je merken dat je nooit top snelheid behaalt voordat je alweer een jump of dergelijk tegen komt. En dan waarschijnlijk op zijn kop ligt (kapot) . Aks het kunt met 80/100 km een jump te pakken zul je in de 7de hemel zijn. Als ook je auto als je niet goed land. Beter een goeie acceleratie krijgen ! Succes
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    En naast dat, als het je eerste RC auto is zal je hem met die idioot hoge snelheden ook de 1e dag opvouwen.
     
  18. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Dat kan ik bevestigen mijn eerste rc vond het leuk om een wheelie te doen tegen een paaltje haha.
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat dat betreft is de Traxxas XO-1 een succes. Genoeg filmpjes op het net dat het mis gaat want ja men wil die 160km/u halen.
     
    pach1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina