Welke Electro heli??

• Topicstarter Topicstarter AH64vlieger
  • Startdatum Startdatum
A

AH64vlieger

Guest
Hallo, nu ben ik opzoek met een paar collega's, naar een leuke electro heli voor niet meer dan 350,- en helemaal compleet. Dacht zelf aan de Walkera 60. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze heli of zijn er betere merken voor dit geld. Heli willen we puur hebben voor de fun.

Ik denk dat je voor die prijs niet zoveel keuze hebt. Walkera en E-Sky zijn dan de voornaamste aanwezigen denk ik. Zelf ben ik nog een newbie, maar mijn raad is om goed te bekijken wat je van plan bent. Als het je start is dan ben je goed af met een simulator om het stickgevoel te krijgen, of met een coaxiaal.

Mijn traject : Picooz, coaxiaal (Walkera 5#5B), flightsim (Realflight 3.5), fixed pitch (GWS Dragonfly) en Collective Pitch (Protech Zoom 450 Pro).

Ik moet zeggen dat de Zoom vrij indrukwekkend is in vergelijking met al het voorgaande. Ondanks uren oefenen op sim en met de voorgaande modellen durf ik er amper iets mee doen, enkel nog tail in hoveren. Eerst wil ik het side-in en nose-in perfect onder de knie hebben met de FP alvorens ik het probeer met de Zoom. Op flightsim is het bijna perfect.

Met een CP beginnen kan, maar hou rekening met de hogere crashkosten, en met het feit dat je met wat meer rekening moet houden. Als de rotor de grond raakt kan je zeker al de blades vervangen (hoge headspeed), meestal de feathering shaft (asje tussen de rotorbladen), de hoofdas. En dat is bij een crashje vanuit hoveren.

In elk geval succes met je start.

Ondanks uren oefenen op sim en met de voorgaande modellen durf ik er amper iets mee doen, enkel nog tail in hoveren. Eerst wil ik het side-in en nose-in perfect onder de knie hebben met de FP alvorens ik het probeer met de Zoom. Op flightsim is het bijna perfect.

Door oefenen met je GWS mini Dragonfly (tot het je neusgaten uitkomt) is het advies.

RMK / Je had m.i. beter een Thunder Tiger mini Titan E325D gekocht (stabieler / crash bestendiger) dan een Olense 450 Pro.

RMK / Je had m.i. beter een Thunder Tiger mini Titan E325D gekocht (stabieler / crash bestendiger) dan een Olense 450 Pro.

Uiteraard kan ik niet vergelijken, maar over de stabiliteit hoef ik niet te klagen hoor, hij is, in vergelijking met de GWS superstabiel. Is ook een stukje groter dan de MT. Misschien kan ik na donderdag vergelijken. Bij het indoor vliegen is er iemand bij die een MT heeft, dan kan ik die eens bekijken.

over de stabiliteit hoef ik niet te klagen.

Vreemd, dan heb je (m.i.) je GWS mini dragonfly nog niet volledig (o.a. S bochtjes rond pylons e.d.) onder controle ;)

Zelf ben ik (zonder SIM) begonnen met een GWS mini dragonfly II (EM300H) ;) daarna overgestapt naar een Olense Zoom 450 EP en Thunder Tiger mini Titan E325 3D.

Qua prijs/prestatie, stabiliteit en crash bestendigheid is de Thunder Tiger mini Titan E325 3D de betere ......

Betse AH64vlieger,

Ik raad je de art tech falcon 3d aan het is een complete set voor 309 euro. Er zit een simulator bij voor oefenen op de pc, ook zit er een trainingskuis bij (kun je ook zelf maken maar toch makelijk als je dat niet hoeft:D). Ik zelf vind het een super mooie helikopter, kijk maar eens op youtube en typ falcon 3d in en je krijgt pagina's vol en je ziet dat het ook een goede gevordende heli is.

Om wat meer te weten te komen over deze heli:
Lengte 670cm
Lengte hoofd rotrbladen 63cm
hoogte ongeveer 20cm
3600kv brushless binnenloper
heading lock gyro
as aangedreven staart.
In nederland heb je hem vanaf €309,- Nieuw in de doos.

Dat zijn een par dingetjes die ik toevallig uit mijn hoofd weet als je meer informatie wilt raad ik je aan te kijken op Romafiramodelbouw.nl( in weesp) of Amcor-modelbouw.nl (zou niet weten waar het licht staat wel op de site).

Ik weet niet in welke regio je woont mischien moet je even rondkijken in je eigen regio als de netgenoemde winkels niet in je buurt liggen (je kunt ook altijd gewoon met de post mee sturen dat kost €7,95,- als ik het goed heb.

Groeten en Succes met het kopen vaan een helikopter, Robin

ik heb die falcon in mn handen gehad en vond de kwaliteit van de materialen en droevig,...en waarschijnlijk zijn die filmpjes allemaal met zwaar geupgrade facon3d's (wat er natuurlijk niet bij staat...)

Robin heeft die heli dan ook nog niet in handen gehad, laat staan er ooit een gevlogen. Niet echt een waardevol oordeel dus...

Ik ben het met Maybe eens dat als je een FPer als begin kiest en die echt uitmelkt je daarna zo'n beetje alles goed kan vliegen. Ik heb nagenoeg dezelfde route gevolgd, al was er toen ik begon nog geen keus qua micro (Piccolo was toen de enige). Heb nu naast de gevarieerde micro's en de Rap 50 ook een Titan, en die is imho de betere keuze tussen de Align 450's en consorten, al ben ik daarin bevooroordeeld omdat ik de Align sinds de 450v2 geen aandacht meer heb gegeven.

350 euro koopt niks goeds in de maat 400 en groter, hooguit iets acceptabels en als ik geld uit moet gaan geven dan liever iets goeds...

Succes,

Ton.

ow sorry nee klopt heb er nooit mee gevlogen wel 1 keer iemand zien vliegen en dat zag er erg goed moet ik zeggen, ik had dit ding gewooon in mijn hoofd omdat het ook zo duur was en een hele complete set waar je niks meet bij hoeft te kopen of hij geweldig vliegt weet ik niet nee;).

Maar bij al twee verschilledne rc handelaren heb ik die als advies gehad, ze hadden daar ook een king 2, belt cp en wat walkera's.

Sorry dat ik dat er niet bij had gezet zal het de volgende keer doen.

Robin

Laatst bewerkt:
Back