Welke elektro zwever als Radian Pro opvolger

Ik zoek een opvolger voor mijn Radian Pro. (schuimpie)

Vooral met meer wind vind ik de Radian Pro onstabiel en de vleugels bewegen flink.

Elektro wordt voornamelijk gebruikt om het toestel op hoogte te brengen.
Vooral rustig zweven, met af en toe even lekker op snelheid of een looping.

Wat zou een goed model zijn?

Als je een stapje verder wilt kan ik je de Mulitplex Cularis aanbevelen.
Als je een iets grotere stap wilt doen kan ik je de Epsilon Competition van Staufenbiel aanbevelen.

Ik heb ze allebei gevlogen, de Epsilon nog steeds, en het zijn 2 hele goede modellen die niet al te moeilijk zijn om te vliegen.
Ook het bouwen is niet zo moeilijk.
Je kan allebei de modellen als kant en klaar model kopen (Cularis RR) als je geen zin hebt om te bouwen.

Groetjes,

Jordy

Die is best wel snel.
Een F3B model is dat volgens mij, maar ik ben met zulke modellen niet zo vertrouwd.
Ik ken het model niet, maar wat ik er zo in een paar minuten van heb gezien/gelesen is dat je er niet echt rustig mee kan vliegen.
Als opvolger is het zeker ook een grotere stap als je een radian pro bent gevlogen.

Groetjes,

Jordy

Heb er ook een en vliegt heerlijk langzaam met flaps 2mm down en snel met 1 a 2 mm up ;). Verder leuk voor op de helling (Maasvlakte) en aardig in de thermiek.

Oh, ok. Zo kan je je dus vergissen van een paar minuten youtube video's kijken.
Ik had niet gedacht dat je er rustig mee kon vliegen.

Groetjes,

Jordy

Hier ook een GEM bezitter. Met de flaps een stukje down is hij ook hel langzaam te vliegen inderdaad! Echter fluit hij zo mooi op hoge snelheid, vandaar dat de meeste youtube filmpjes een snelle GEM laten zien ;)

Topmodell/X=Power GEM

Back