Welke Elektronika?

Hallo

Heb al veel gehoord dat de Easy Star een goed vliegtuigje is om te beginnen, zeer goed vlieggedrag maar heb het volgende vraagje
Welke Elektronika gebruikt men ?
regelaar?
kan ik daar microservo's voor gebruiken? Gws Pico?
ontvanger?
welke accu's is het beste? Prijs/kwaliteit

Hhm wil je brushless vliegen of geborsteld?

In geval van borstel:
sp400
15 a regelaar moet voldoen.
hitec hs 81 servs?
7-8 cellen weet niet hoeveel mahs zal wel rond de 1100 liggen of lipo 3 cell 2000
en een pico 5/6 ontvanger zal wel voldoen denk ik.

en borsteloos kijk de site hierboven :)
de regelaar is denk ik een kotronic swing 3000.

Groeten Xander

hmm ik dacht aan Waypoint Precision Sub-Micro servo's? (060**) die zullen wel te klein zijn ofzo?

Waypoints zijn idd te klein de 060s dan deze hebben niet genoeg trekkracht.

Ik denk dat de 090's (dit zijn ze toch?)
wel zullen kunnen maar niet zeker!

De 060's worden veel gebruikt op indoor modeletjes.:P

ze hebben geen 09''s :P maar wel 150! stukken goedkoper dan die hs-81 (7/8€ verschil) maar 0,1 kilo trekkracht verschil... dus je kan beter 150 waypoint servo's nemen en een jes-012 regelaar beste kan je bestellen bij http://www.aircraft-world.com maar dat wis je zkr al :wink:

heb een Speed 400 6V , schulze slim 10be regelaar en een batterypack van 7 cellen 1050Mih gekocht voor te experimenteren :wink:

Die schulze slim 10 zal waarschijnlijk net te weinig zijn. Probeer deze nog snel te ruilen voor een maatje groter dan loop je daar alvast geen risico's mee.

Dit combinatie is wel voor een ander doeleind gekocht, alleen d8 ik dat die schulze en die sp400 wel op de EZ paste.

warschijnijk is dat al te laat voor om te ruilen want ik namelijk al draadjes aan vast gesoldeerd

Die schulze regelaar kan 10 ampere continue hebben en 15 in piek voor enkele seconden. Als je met de easystar met een speed 400 6 volt gaat vliegen dan zit je ruim over de 10 ampere continue. Dit zal na verloopvan tijd fataal aflopen voor je regelaar.

10a regelaar wil wel maar dan wel in de koel lucht en op 6 a 7 cellen .
kom je net niet op 10 ampere uit
groeten wiebe

je kan beter een 12-15A regelaar nemen kan ie net aan maar net genoeg :P

Theo Coenen zei:
Die schulze regelaar kan 10 ampere continue hebben en 15 in piek voor enkele seconden. Als je met de easystar met een speed 400 6 volt gaat vliegen dan zit je ruim over de 10 ampere continue. Dit zal na verloopvan tijd fataal aflopen voor je regelaar.

in de operation instructies staat: moter currents up to 10A, ie. even for a "normal" sp400
wss is dit dan een regelaar die idiaal is voor sp280

door de bot genomen zal een speed 400 6 volt versie nooit gebruikt worden op 6 volt. Bij gebruik op 6 volt (5 cellen) is het best mogelijk dat je onder de 10 ampere komt maar helaas heb je dan geen vermogen om lekker te kunnen vliegen. Bij 7,2 volt (6 cellen) is het al beter en zit je met een Guntherprop net over de 10 ampere heen. Bij 8,4 volt (7 cellen) ga je er al ruim overheen en zijn de prestaties heel goed, maar de levensduur iets beperkter. Bij 9,6 volt (8 cellen) zijn de prestaties dusdanig goed dat hij geschikt is voor pylonracers, en het verbruik zit dan ook rond de 15 ampere. En de levensduur van de motor is dan ook zeer beperkt.

Mijn advies is dan ook om met die regelaar terug te gaan naar de verkoper en deze te wijzen op zijn slechte advies en vragen om de regelaar te ruilen.

De problemen die je in die andere draad omschrijft zijn denk ik niet te wijten aan de motor regelaar combinatie maar waarschijnlijk heb je ergens een "slecht" contact (sluiting) met solderen gemaakt.

Theo Coenen zei:
door de bot genomen zal een speed 400 6 volt versie nooit gebruikt worden op 6 volt. Bij gebruik op 6 volt (5 cellen) is het best mogelijk dat je onder de 10 ampere komt maar helaas heb je dan geen vermogen om lekker te kunnen vliegen. Bij 7,2 volt (6 cellen) is het al beter en zit je met een Guntherprop net over de 10 ampere heen. Bij 8,4 volt (7 cellen) ga je er al ruim overheen en zijn de prestaties heel goed, maar de levensduur iets beperkter. Bij 9,6 volt (8 cellen) zijn de prestaties dusdanig goed dat hij geschikt is voor pylonracers, en het verbruik zit dan ook rond de 15 ampere. En de levensduur van de motor is dan ook zeer beperkt.

Mijn advies is dan ook om met die regelaar terug te gaan naar de verkoper en deze te wijzen op zijn slechte advies en vragen om de regelaar te ruilen.

De problemen die je in die andere draad omschrijft zijn denk ik niet te wijten aan de motor regelaar combinatie maar waarschijnlijk heb je ergens een "slecht" contact (sluiting) met solderen gemaakt.

Dus eigelijk is die regelaar bruikbaar tot 10A?
dan is het best om een 7.2V accu te gebruiken dan heeft die ook een langere levensduur.

ik denk dat het ene draadje,met een beetje veel soldeersel uitgelopen is en heel dicht tegen een ander draadje is gelopen, maar dat kan ook een paar mm schelen, moeilijk merkbaar met blote oog
Als ik de draadjes die ik er aan gesoldeert heb er terug afhaal, zou dan Quartel die omruilen?
Ik heb mijn betwijfels daar bij, maar ik kan het proberen

Gewoon proberen. Bij jou in de buurt zijn er ook modelbouwzaken die beter advies geven, en je denk ik zelfs wel helpen met het solderen aan dit soort dingen.

Oh ja als je antwoord op een vorige post dan hoef je die niet te quoten, dat maakt het soms wat moeilijker leesbaar.

Back