Welke Epoxy lijm?

Hallo beste Forumleden.
Ik weet zo even niet of ik dit onderwerp in het juiste Topic heb gezet, maar hopelijk wel.
Ik gebruik al een tijdje deze HobbyCity Epoxy lijm om mijn Foam vliegtuigen in elkaar te steken:
Mid-Cure 15 Min Epoxy 9. oz

Nou vraag ik mij stellig af wat jullie gebruiken aan Epoxy lijm om toestellen in elkaar te bouwen.
En nog belangrijker: welke bevalt het meeste en waar te halen?

Ik zou heel graag eens iets anders willen proberen dan de huidige Mid-Cure 15 Min Epoxy 9. lijm.
Hoop dat iemand mij kan en wil verlichten met zijn ervaring in lijm.
Vr Gr Erwin

ik heb maar 1x epoxy gehaald, ik ben dan ook voor het eerst met depron aan het bouwen, maar de epoxy die ik uit almelo weg heb bevalt me prima.
ik kon daar kiezen uit 5 minuten en 30 minuten epoxy, ik ging voor de 5, helaas ging het soms net te snel als je meerdere onderdelen wilt lijmen en er klemmen op wilt zetten als ze op de goede plek geplaatst zijn want dan is de epoxy al zo stroperig dat je er niet meer mee kunt smeren, maar voor kleine oppervlakken die snel even aan elkaar moeten is het aan te raden.
staat geen merk op dacht ik en had duitse instructies.

Ik koop mijn epoxy bij RC-Addict en gebruik de 5-minutenversie.
Ze hebben ook 30 en 15 minuten epoxy.

Epoxy gebruik ik als het snel en vast moet zitten, en als enige spleetvulling gewenst is. Vandaar de 5 minutenversie. Als het langer mag duren en er een goede passing is dan gebruik ik bij foam (Depron) altijd de Cre-Ation hobbylijm van de Action. Dat is een contactlijm, maar klemmen en een nachtje over laten staan werkt ook prima. Ik heb al vele potjes verbruikt :-)
De lijmverbinding is altijd veel sterker als het materiaal, wat voor Depron overigens niet zo moeilijk is :rolleyes:
Flacon á 80 cent en is nét zo goed als de duurdere lijmen.

Overigens zal deze draad beter passen in het forum "Verlijming en constructie"

Voor Depron is de action hobbylijm inderdaad ideaal.
bruislijm, belizell of foamsafe CA worden ook veel gebruikt.
Epoxy is erg zwaar voor Depron.

@Redas_N:
Waarschijnlijk zit bij de Bixler deze lijm:
Clear Foam Glue (Medium Cure) - Small 20g glu

Een Bixler is van EPO, dat is een heel anders soort schuim dan Depron.
EPO kun je ook prima lijmen met bruislijm, foam safe CA of epoxy.

epoxy is erg zwaar ja maar ook vreselijk sterk en eigenlijk onnodig voor een piepschuim of depron vliegtuig, alleen gebruiken op plaatsen waar veel kracht op komt (rond de motor/bodem/vleugelversteviging) anders gewoon voor de (voor schuim veilige, let erop!) hobbylijm gaan.

Back